یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 241140

سال‌هاست که متخصصان بهداشت موادغذایی، تاکید می‌کنند که قبل از خریدن هر محصول خوراکی، حتما برچسب روی بسته‌بندی را بخوانید تا از مواد تشکیل‌شده آن و البته زمان مطلوب مصرف‌کردنش، باخبر شوید.

هر «تاریخ گذشته‌ای» را دور نریزید!‌

سلامت نیوز: سال‌هاست که متخصصان بهداشت موادغذایی، تاکید می‌کنند که قبل از خریدن هر محصول خوراکی، حتما برچسب روی بسته‌بندی را بخوانید تا از مواد تشکیل‌شده آن و البته زمان مطلوب مصرف‌کردنش، باخبر شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، همین توصیه‌ها کافی است تا بسیاری از ما، خیال مصرف‌کردن خوراکی‌هایی را که یکی دو روز از تاریخ مصرف‌شان گذشته، از سر بیرون کنیم و به این خوراکی‌های تاریخ گذشته، به چشم قاتلان بالقوه نگاه کنیم. اما سوالی که این روزها متخصصان بهداشت موادغذایی مطرح می‌کنند، این است که آیا باید خوراکی‌های تاریخ گذشته را فورا دور بریزیم؟
جواب این سوال، منفی است. بررسی‌هایی که به تازگی در این مورد انجام شده است، از مجازبودن مصرف برخی موادغذایی تاریخ‌گذشته خبر می‌دهند. به گفته کسانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند، تاریخ مصرف درج‌شده روی بسته‌بندی مواد غذایی، به معنای تاریخ فاسدشدن آنها نیست. بلکه زمان مطلوب برای مصرف خوراکی‌های باکیفیت را گوشزد می‌کند.
از نظر این گروه از کارشناسان، گذشتن از تاریخ نوشته‌شده روی بسته‌بندی اغلب موادغذایی، به معنای این نیست که با خوردن‌شان دچار مسمومیت می‌شوید. بلکه تاریخ نوشته‌شده -مگر در موارد خاص- زمان مطلوب و بهینه مصرف و نه زمان مجاز مصرف را گوشزد می‌کند.
به گفته آنها، وقتی نان تاریخ گذشته می‌خورید، لذت کمتری از طعم آن می‌برید و فایده کمتری به بدن‌تان می‌رسانید، اما تا زمانی که نان، کپک نزده و آلوده نشده، نمی‌توانید خطرسازبودنش برای سلامت‌تان را مطرح کنید؛ حتی اگر از تاریخ نوشته‌شده روی بسته‌بندی، گذشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha