اگر شمایی را که عاشق غذاخوردن هستید، به رژیم لاغری تشویق کنیم، قطعا نمی‌توانیم تغییری را در وضعیت بدنی‌تان ایجاد کنیم.

چطور می‌توانید بدون رژیم‌گرفتن، وزن کمک کنید؟

سلامت نیوز: اگر شمایی را که عاشق غذاخوردن هستید، به رژیم لاغری تشویق کنیم، قطعا نمی‌توانیم تغییری را در وضعیت بدنی‌تان ایجاد کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، برای شمایی که عاشقانه نان و گوشت می‌خورید، فاصله‌گرفتن از میز غذا و محروم‌ماندن از لذت کباب‌خوردن، آسان نیست. اما شما می‌توانید بدون آزاردادن خود با رژیم‌های سخت لاغری، تنها با ایجاد برخی تغییرات در سبک خورد و خوراک‌تان، چربی‌های انباشته‌شده در بدن خود را کمتر کرده و احتمال چاق‌ترشدن‌تان را کاهش دهید.


نان را از سفره‌تان حذف نکنید
غذاهای کربوهیدراتی، چاق‌کننده هستند. شاید این جمله، اشتباه نباشد، اما در هر شرایطی هم نمی‌توان آن را به عنوان یک قانون، مطرح کرد. شما برای دریافت انرژی روزانه‌تان، به مصرف کربوهیدرات‌ها نیاز دارید و برای اینکه در پایان روز، کمتر احساس خستگی کنید، باید نان و برنج بخورید. اما اگر نمی‌خواهید کربوهیدرات‌ها شما را چاق کنند، باید سراغ گزینه‌های سبوس‌دار و حاوی فیبر بروید. نان‌های سبوس‌دار، گرچه کربوهیدراتی هستند، اما باعث افزایش تصاعدی وزن نمی‌شوند و به حفظ سلامت دستگاه گوارش‌تان کمک می‌کنند.


غذای چرب بخورید؛ اما ...
حذف روغن از سبدغذایی‌تان، نمی‌تواند سلامت بدن‌تان را تضمین کند. برای اینکه چربی‌های اضافه و مضر، کمتر به بدن شما حمله کنند، نباید چربی‌ها را به‌طور کامل حذف کنید، بلکه باید چربی‌های مفید و ضروری را جایگزین گزینه‌های مضر و بیماری‌زا کنید. مصرف بیشتر روغن زیتون، اضافه‌کردن کنجد به غذا و افزایش مصرف غذاهای دریایی که سرشار از چربی‌های مفید هستند، می‌تواند نیاز بدن‌تان را به این ماده، بدون ضرررساندن به آن، تامین کند.


ورزش کنید، حتی اگر وقت ندارید
برای بیشترکردن تحرک‌تان، منتظر پیداکردن زمان خاصی نباشید. شاید شما وقتی برای باشگاه‌رفتن نداشته باشید، اما لااقل می‌توانید پیاده‌روی را جایگزین رانندگی مداوم بکنید؛ به جای غذای آماده‌خوردن، آشپزی کنید تا بدن‌تان بیشتر تحرک کند و البته برای نظافت خانه، وقت بیشتری صرف کنید تا با افزایش تحرک بدن‌تان، در خانه‌ای دلنشین‌تر هم زندگی کنید.


قبل از غذا، دمنوش دارچین بنوشید
مصرف بیشتر ادویه‌جاتی مانند دارچین، زنجبیل و فلفل، سوخت‌وساز بدن‌تان را بیشتر کرده و به لاغرشدن‌تان کمک می‌کند. حالا اگر دمنوشی را با این ادویه‌ها تهیه کنید و نیم‌ساعت قبل از غذا، آن را میل کنید، علاوه بر بیشترشدن سوخت‌وساز بدن‌تان، اشتهای‌تان هم کاهش پیدا می‌کند و احتمال چاق‌شدن‌تان، به‌خاطر دریافت کالری‌های مازاد، کمتر می‌شود. گذشته از این، اگر پنج دقیقه قبل از غذاخوردن، چنددانه آجیل میل کنید، هم اشتهای مهارنشدنی‌تان کنترل می‌شود و هم گرفتار چاقی نمی‌شوید.


در بشقاب‌تان، یک‌جور غذا نریزید
نگذارید گرسنگی، شما را وادار به خوردن یک بشقاب پر از برنج چاق‌کننده و خورشت چرب بکند. بشقاب‌تان را به چند قسمت تقسیم کنید؛ یک گوشه آن، سبزیجات خام یا بخار‌پزشده بگذارید، گوشه دیگر، چندعدد زیتون قرار دهید و بخشی از بشقاب‌تان را هم به غذا اختصاص دهید. با این شیوه، در عین سیرشدن، پرخوری نخواهید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha