دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 241203

درد كلیه در كیست ممكن است اتفاق بیفتد؛ ولی معمولا كیست ها بدون علائم هستند و به صورت اتفاقی در سونوگرافی دیده می شوند.

كیست های كلیه را چگونه درمان کنیم؟

سلامت نیوز:درد كلیه در كیست ممكن است اتفاق بیفتد؛ ولی معمولا كیست ها بدون علائم هستند و به صورت اتفاقی در سونوگرافی دیده می شوند.


به گزارش  سلامت نیوز، دكتر حسن ارگانی، متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های كلیه و فشارخون در گفتگو با برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه كیست های كلیه می تواند مادرزادی یا اكتسابی باشد، افزود: كیست های مادرزادی معمولا از همان دوران طفولیت وجود دارند یا زمینه شان وجود دارد و در بزرگسالی بروز پیدا می کنند. در بررسی های بیشتر میبینیم که در پدر و مادر و خواهر این بیماران هم كیست های متعددی وجود دارد. این كیست ها بر حسب نوع و زمینه ژنتیكی ممکن است باعث نارسایی كلیه شوند یا تنبلی كلیه ایجاد كنند.


وی ادامه داد: معمولا ترس همه از وجود كیست های مادرزادیست. از همین رو، فرد با مشاهده یک کیست، با ترس زیاد به پزشك مراجعه می كند. معمولا این كیست ها از نوع دوم یعنی اكتسابی است که معمولا عارضه خاصی ایجاد نمی كنند.


این فوق تخصص بیماری های كلیه و فشارخون تاکید کرد: كیست های اكتسابی، كیست های ساده ای اند و بیش از ٥٠درصد افراد بالای ٥٠سال به این كیست ها مبتلا می شوند و عارضه ای هم ایجاد نمی كنند؛ اما اینكه واقعا كیست ها ساده اند یا خیر باید به تشخیص پزشك باشد.
ارگانی در پایان اظهارداشت: یكی از درمان های كیستهای كلیه، مصرف آب بیشتر و پرهیز از مصرف نمك و گوشت قرمز و مواد لبنی بیش از حد و كلا موادی است كه با حیوان ها سر و كار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha