سلامت نیوز :وزیر بهداشت با اعلام اینكه متخصصان كشورهای همسایه در زمینه درمان اعتیاد و مالاریا در ایران دوره می‌بینند، گفت: برخی بیماری‌ها مانند مالاریا از كشورهای همسایه وارد ایران می‌شود.

مرضیه وحید دستجردی در دیدار با كین ایچی كومانو سفیر ژاپن در ایران با بیان این مطلب افزود: ما هر چقدر هم كه در خصوص مهار بیماری‌ها در كشورمان تلاش و هزینه كنیم باز برخی بیماری‌ها مانند مالاریا از كشورهای همسایه وارد ایران می‌شود.

وی ادامه د اد: بنابراین بهتر دیدیم برای مهار این بیماری‌ها گروه كشورهای گروه 5 را با حضور كشورهای همسایه‌مان تشكیل دهیم و هم اكنون دبیرخانه دائمی این گروه همكاری منطقه‌ای در كشور ایران قرار دارد.

وی افزود: هم اكنون متخصصان كشورهای همسایه برای آموزش در زمینه بیماری‌های واگیر در كشور ما حضور یافته و دوره‌های كوتاه مدت و میان مدت می‌گذرانند.

وی به راه‌اندازی دانشگاه های علوم پزشكی در سراسر كشور و تمركز زدایی در عرصه مدیریت سلامت، اشاره كرد و اظهار داشت: هم اكنون برخی از این مراكز در زمینه‌های مختلف قطب علمی بوده و به عنوان مثال اگر در تهران سالانه 20 پیوند كبد انجام شده، بیمارستان نمازی شیراز سالانه 200 پیوند كبد انجام داده و در این زمینه قطب علمی كشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha