سلامت نیوز :هپاتیت E شایعترین شكل هپاتیت حاد در افراد بالغ است كه براساس برخی از آمارها تا 35 درصد مردم در كشورهای در حال توسعه حامل ویروس این بیماری هستند.
محمدرضا ناظر،متخصص بیماری های عفونی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: هپاتیت E یك بیماری حاد و خودمحدود شونده ای است كه به صورت تك گیر و همه گیر بروز كرده و ازنظر علایم بالینی به سادگی از سایر انواع هپاتیت E  قابل تشخیص نیست.

وی اظهار داشت:هپاتیت E یك بیماری عفونی ویروسی است كه كبد را درگیر كرده و می تواند از یك عفونت ساده بدون علامت تا یك بیماری كشنده و خطرناك متغیر باشد.

ناظر ادامه داد:راه انتقال ویروس هپاتیتE به طور عمده از طریق مدفوعی-دهانی است،ولی راههای دیگری نظیر راه پوستی و انتقال خون و همچنین مادر به نوزاد نیز به عنوان راه انتقال ویروس حامل بیماری مطرح شده است.

وی با بیان اینكه هپاتیت E شایعترین شكل هپاتیت درافراد بالغ است،تصریح كرد:این بیماری در مناطقی از آسیا در مقایسه با سایر انواع هپاتیت در تمام گروه های سنی شیوع بالاتری دارد.

ناظر تاكید كرد:برخی از آمارها نشان می دهند كه تا 35 درصد مردم در كشورهای درحال توسعه حامل ویروس هپاتیت E یعنی HEV هستند كه این افراد به طور مستقیم در معرض ابتلا به هپاتیت E هستند.
وی خاطرنشان كرد:با توجه به اینكه هپاتیت E می تواند باعث مرگ ومیر بالایی به ویژه در زنان باردار و كودكان شود،لذا پیشگیری از آن به ویژه در سطوح فردی بسیار بااهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha