علایم سرماخوردگی می‌تواند یک بزرگ‌سال را به مدت حدود یک هفته درگیر کند. ضمن این که در میان سالخوردگان و کودکان، سرماخوردگی می‌تواند برای مدت بیشتری دوام بیاورد.

آیا درمانی وجود دارد که بتواند مدت سرماخوردگی را کوتاه کند؟

سلامت نیوز:  علایم سرماخوردگی می‌تواند یک بزرگ‌سال را به مدت حدود یک هفته درگیر کند. ضمن این که در میان سالخوردگان و کودکان، سرماخوردگی می‌تواند برای مدت بیشتری دوام بیاورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اما آیا  درمانی وجود دارد که بتواند مدت سرماخوردگی را کوتاه کند؟ دکتر دونالد دابلیو نوی، متخصص طب یکپارچه و خانواده در شهر پولسبو ایالت واشنگتن پاسخ این سوال را مثبت می‌داند، اما می‌گوید که این درمان‌ها ممکن است آن‌طور که شما فکر می‌کنید، نباشد. وی توضیح می‌دهد: «بهترین سلاحی که ما در مقابل سرماخوردگی داریم سیستم ایمنی خودمان است.»


تغذیه خوب، خواب کافی، ورزش و کنترل استرس باعث می‌شود سیستم ایمنی ما بهترین کارایی خود را داشته باشد. «محقق نشدن هر یک از این چهار مورد می‌تواند سیستم ایمنی ما را تضعیف کند و مدت سرماخوردگی را افزایش دهد یا به سرماخوردگی‌های مکررمنجر شود.» «وقتی‌که یک شخص دچار سرماخوردگی می‌شود، استراحت موثرترین شیوه درمانی برای اوست.» دکتر نوی می‌گوید که افراد خسته به زمان بیشتری برای درمان سرماخوردگی شان نیاز دارند.
فعالیت بدنی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که افرادی که به‌طور منظم تمرین می‌کنند دچار سرماخوردگی‌های کمتر و خفیف‌تر می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha