سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز از افتتاح 18 پروژه این دانشگاه در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش فارس از اهواز، محمدحسین سرمست ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه این پروژه‌ها در هفت شهر استان به بهره‌برداری می‌رسند، بیان داشت: این پروژه‌ها شامل افتتاح كلینیك دندانپزشكی در اهواز، راه‌اندازی سایت دانشجویی دانشكده دندانپزشكی در اهواز، افتتاح آزمایشگاه جامع تحقیقات منطقه غرب كشور در حوزه دانشگاه علوم پزشكی اهواز و ارتقای بخش‌های ICU مركز درمانی شهرستان شادگان است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به سایر پروژه‌ها افزود: همچنین در این دهه مبارك در شهرستان شادگان آمبولانس‌هایی مجهز به خدمات ICU افتتاح می‌شوند.
سرمست افزود: بخش دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) امیدیه، خانه بهداشت و بخش سونوگرافی بیمارستان رامشیر، افتتاح ساختمان‌ فوریت‌های پزشكی شاوور، شهرك بهرام و فتح‌المبین و میدان چمن ورزشی بیمارستان نظام مافی در شوش نیز در این دهه به بهره‌برداری می‌رسند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز تصریح كرد: همچنین افتتاح پورتال شبكه وب سایت آوای سلامت، تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان شوش، اورژانس سه راهی مسجد سلیمان، آورژانس جاده‌ای عرب حسن و مركز بهداشتی درمانی روستای مهدی آباد در شوشتر از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال است.
وی با اشاره به اینكه مهم‌ترین طرح قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال افتتاح آزمایشگاه مركزی تحقیقاتی بزرگ جنوب غرب كشور است، بیان داشت: چند منطقه برای افتتاح این آزمایشگاه مد نظر بود كه دانشگاه علوم پزشكی اهواز برای افتتاح این آزمایشگاه مركزی در نظر گرفته شد.
این مقام مسئول اعتبار هزینه شده برای آزمایشگاه مركزی تحقیقاتی جنوب غرب كشور را بالغ بر 900 میلیون تومان اعلام كرد.
سرمست گفت: این طرح از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است و برای 10 نفر اشتغالزایی می‌كند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز افزود: 5 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات این آزمایشگاه هزینه شده است و تحقیقاتی در زمینه‌‌های گوناگون اعم از تحقیقات سلولی و نانو تكنولوژی در این مركز انجام می‌گیرد.
وی گفت: با افتتاح این آزمایشگاه 6 میلیارد تومان از خرید تكراری وسایل و تجهیزات در دانشگاه جلوگیری می‌شود و تمام دانشكده‌های دانشگاه می‌توانند از این آزمایشگاه برای انجام تحقیقات خود استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha