شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 24133
سلامت نیوز : رئیس اداره جمعیت و تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: آخرین آمارها نشان می‌دهد كه 18.6 درصد از بارداری‌ها در كشور هنوز ناخواسته است.

محمد اسلامی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: بارداری‌های ناخواسته از مهمترین عوامل بروز سقط در جامعه هستند.

وی گفت: افرادی كه نمی‌خواهند باردار شوند ولی به دلایلی باردار می‌شوند، بیشتر به سقط رو می‌آورند. زمانی كه برنامه تنظم خانواده در كشور شروع شد آمارهای سال 68 گویای آن بود كه در آن مقطع نسبت به بارداری‌های ناخواسته تعریف‌های متفاوتی وجود داشت مثلاً زن خواهان بچه نبود ولی مرد بچه می‌خواهد و بالعكس.

رئیس اداره جمعیت وتنظیم خانواده وزارت بهداشت افزود: در مطالعه سال 84 این افراد را جزء شاخص‌های بارداری‌های ناخواسته نیاوردیم. شاخص بارداری ناخواسته از دیدگاه تنظیم خانواده این است كه زن و شوهر با یكدیگر برای فرزند نیاوردن توافق دارند.

اسلامی گفت: در ابتدای برنامه تنظیم خانواده در سال 1365 شاخص‌ بارداری‌های ناخواسته حدود 37 در 100 بارداری در كشور بود و 37 مورد زن و شوهر هر دو گفته بودند كه بچه نمی‌خواهند. یعنی 37 درصد بارداری ها در آن سال ناخواسته بود.

وی افزود: آمار سال 84 نشان می‌دهد كه 18.6 درصد از بارداری‌ها در كشور ناخواسته بوده است و زمانی كه با برنامه تنظیم خانواده مقایسه می‌كنیم این عدد نصف شده است كه عدد خوبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha