سلامت نیوز : درصد علت بستری معتادان تزریقی در بیمارستان ها و مراكز درمانی به علت عوامل عفونی است كه پنج تا 15 درصد این موارد را آندوكاردیت عفونی تشكیل می دهد.
مهدی بشارت، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:افراد معتاد تزریقی به علت تزریقات مكرر،در معرض تهاجم باكتری های پاتوژن هستند به همین سبب بروز برخی از عفونت ها در افراد معتاد بسیار بالا است.

وی گفت:با توجه به شیوع روز افزون اعتیاد تزریقی در جوامع مختلف و از آنجایی كه عفونت ها شایعترین علت بستری افراد معتاد تزریقی هستند،لذا توجه بیشتر به پیشگیری از بروز عفونت در این افراد ضروری است.

بشارت با اشاره به اینكه بیماری آ‌ندوكاردیت به عنوان یكی از بیماری های شایع مزمن و عفونی در معتادان تزریقی شیوع بسیار بالایی دارد،تصریح كرد:با توجه به تغییرات سیستم ایمنی در معتادان تزریقی،تظاهرات بالینی این بیماری در افراد مذكور در مقایسه با سایر بیماران متفاوت است.

وی اظهارداشت:تب و سرفه و درد شایعترین نشانه بیماری در معتادان تزریقی است كه دچار عفونت شده اند و سایر علایم مانند مشكلات عضلانی كمتر در این بیماران دیده می شود.

بشارت تأكید كرد: 60 درصد علت بستری معتادان تزریقی در بیمارستان ها و مراكز درمانی به دلیل عوامل عفونی است كه پنج تا 15 درصد این موارد را آندوكاردیت عفونی تشكیل می دهد.

وی خاطرنشان كرد:سیستم ایمنی افراد معتاد در برابر بسیاری از عوامل عفونی آسیب پذیرتر است،لذا پیشگیری از بروز عفونت در افراد معتاد به ویژه معتادان تزریقی بسیار با اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha