مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اعلام بارش های رگباری امروز سه شنبه در مناطق جنوبی کشور، به زنبورداران این مناطق به ویژه استان هرمزگان که درحال کوچ کردن به سمت استان های خنک تر هستند، توصیه کرد: مراقب کندوهای خود در طول مسیر باشند.

بارش های رگباری در جنوب کشور؛ زنبورداران مراقب کندوها باشند

سلامت نیوز: مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اعلام بارش های رگباری امروز سه شنبه در مناطق جنوبی کشور، به زنبورداران این مناطق به ویژه استان هرمزگان که درحال کوچ کردن به سمت استان های خنک تر هستند، توصیه کرد: مراقب کندوهای خود در طول مسیر باشند.


مسعود حقیقت در گفت و گو با ایرنا، همچنین به عشایری که در مناطق زاگرس و البرز تردد دارند، هشدار داد: به دلیل وقوع پدیده رعدوبرق امروز و فردا چهارشنبه از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
وی با اعلام اینکه در این دو روز ساکنان مناطق جنوبی کشور با وزش باد شدید و رگبارهای پراکنده رو به رو هستند، به کشاورزان نیز توصیه کرد: از هرگونه محلول پاشی و سم پاشی خودداری کنند.


کارشناس هواشناسی کشور وضعیت آب و هوایی چند روز پایانی هفته جاری را نیز این گونه پیش بینی کرد: امروز در بخش هایی از جنوب شرق کشور به ویژه در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم داشت و احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن رودخانه های فصلی در برخی از قسمت های استان های جنوب شرق کشور وجود دارد.
حقیقت افزود: امروز در جنوب استان های آذربایجان غربی و شرقی، بخش هایی از غرب کشور، دامنه های زاگرس، استان های لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش هایی از غرب یزد افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.
وی ادامه داد: همچنین انتظار می رود از اواخر وقت امروز سه شنبه نیز سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور شود و به تدریج فردا در استان های واقع در نوار غربی کشور، بخش هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و شرق کشور به ویژه در استان کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید را داشته باشیم.


کارشناس هواشناسی گفت: از اواسط وقت امروز تا فردا از شمال شرق، شرق و به ویژه در نوار شرقی کشور وزش باد و گردوخاک را پیش بینی کرده ایم.
حقیقت در خصوص وضعیت آب و هوایی فردا چهارشنبه نیز توضیح داد: فردا شدت بارش ها در جنوب آذربایجان غربی، غرب استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و جنوب ارتفاعات کرمان پیش بینی شده است.
وی همچنین در مورد وضعیت آب و هوایی برخی مناطق کشور در روز پنجشنبه گفت: روز پنجشنبه سامانه بارشی تقویت می شود و مناطق غربی و مرکزی کشور، دامنه های البرز و بخش هایی از شرق کشور را دربرمی گیرد و در برخی ساعات روز با رعدوبرق می تواند همراه باشد.

** گرمترین و سردترین مناطق کشور/وضعیت هوای تهران
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: در روز گذشته راسک با 39.2 درجه و نیک شهر و رودان به ترتیب با 26 و 27 درجه بالای صفر گرمترین مناطق و اردبیل و میر در استان زنجان با منفی پنج درجه سردترین مناطق کشور بودند.
حقیقت در مورد وضعیت هوای تهران نیز اظهار کرد: برای تهران نیز امروز و فردا پدیده خاصی نداریم؛ کمینه دمای امروز صبح 14 درجه و بیشینه دمای امروز پایتخت 23 درجه و فردا 24 درجه بالای صفر خواهد بود، پنجشنبه نیز با 27 درجه روز گرمی را سپری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha