شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 24136
سلامت نیوز :براساس آمار یونیسف و سازمان جهانی كار، بین 215 تا 220 میلیون كودك در دنیا كار می كنند كه بیشتر این كودكان در شرایط سخت مجبور به كار كردن هستند.
محمدمهدی رضایی منش متخصص كودكان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح كرد: آمارهای جهانی نشان می دهند كه با وجود بهبود نسبی وضع بهداشت و تغذیه كودكان، هنوز در بسیاری از مناطق جهان كودكان وضع زندگی مناسبی ندارند.
وی تاكید كرد: در برخی از مناطق جهان كودكان به اجبار در برخی از كارگاه ها، كارخانه ها و حتی در منازل مجبور به كار هستند در حالیكه در مقابل این فعالیت و زحمت خود نه تنها دستمزد مناسبی نمی گیرند بلكه در شرایط دشوار كاری ساعت ها بدون هیچ امكانات رفاهی، تغذیه ای، بهداشتی و  ایمنی مشغول به كار هستند.
رضایی منش افزود: براساس آمار یونیسف و سازمان جهانی كار، ‌بین 215 تا 220 میلیون كودك در دنیا كار می كنند كه بیشتر این كودكان در شرایط سخت مجبور به كاركردن هستند.
وی با بیان اینكه براساس منشورهای جهانی هیچ كودكی نباید مجبور به كاركردن باشد یا اینكه از تحصیل محروم شود، خاطر نشان كرد:‌ كودكان آسیب پذیرترین گروه هر جامعه ای هستند، به همین سبب توجه به نیازهای عاطفی، روانی، اجتماعی، بهداشتی، امنیت، تغذیه و فراهم كردن شرایط یك زندگی سالم برای آن ها بسیار ضروری است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha