شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 24141
سلامت نیوز :افراد چاق جهان را تسخیر کرده اند و شمار آنان در سه دهه به دو برابر افزایش یافته است.
 
به گزارش ایرنا  در سال 1980 مردان چاق 4/8 درصد و زنان چاق 7/9 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دادند که این رقم در سال 2008 به 9/8 درصد برای مردان و 13/8 درصد برای زنان افزایش یافت.

به هرحال در طول این مدت برخی تغییرات مثبتی نیز رخ داده است : کشورهای غربی ثروتمند کاهش قابل ملاحظه ای در تعداد افراد با فشار خون بالای و کلسترول بالای کنترل نشده داشته اند، این در حالی است که شمار افراد با فشار خون و کلسترول بالا در دیگر مناطق جهان کاهش مختصری داشته است.
بر اساس تحقیق دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه سلطنتی لندن، این نتایج بیانگر آن است که اضافه وزن و چاقی ، فشار خون و کلسترول بالا دیگر معضل کشور های غربی و یا کشورهای غربی نیست . این مساله به سوی کشورهایی با درآمد پایین و متوسط تغیییر یافته است و به صورت مشکلات جهانی تبدیل شده است .
کار شناسان جهانی بهداشت می گویند در حالی که نبرد با چاقی به صورت یک چالش جدی در سراسر جهان باقی می ماند، افزایش چاقی و همراه با کاهش فشار خون و میزان کلسترول بیانگر این واقعیت است که فشار خون و کلسترول بالا را می توان با دارو درمان کرد.
چاقی با معضلات بیشمار جدی دیگر از جمله بیماری قلبی ، دیابت و برخی سرطان ها همراه است . بر اساس برآورد ها بیماری های ناشی از چاقی سالانه عامل مرگ سه میلیون نفر در جهان و عامل هزینه های سرسام آور پزشکی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha