رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد عوامل برهم زننده سلامت روان از سن ۱۵سالگی شروع و ۷۵ درصد تا سن ۲۵ سالگی به اوج می رسد گفت: باید پیشگیری را به جد مورد توجه قرار دهیم و اجازه ندهیم این مشکلات و بیماری‌ها عود کند.

زنان بیشتر ازمردان درمعرض اخلالات روانی‌اند

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد عوامل برهم زننده سلامت روان از سن ۱۵سالگی شروع و ۷۵ درصد تا سن ۲۵ سالگی به اوج می رسد گفت: باید پیشگیری را به جد مورد توجه قرار دهیم و اجازه ندهیم این مشکلات و بیماری‌ها عود کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در دومین جشنواره روانشناسی و مشاوره که در تالار ایوان شمس برگزار شد با بیان اینکه با شتاب گرفتن تغییرات محیطی و اجتماعی و ساختار جوامع هر روز با عواملی مواجهیم که سلامت آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار داده که تک فرزندی، تنهایی، تغییرات اقلیمی و... از این جمله است اظهار کرد: یقینا سلامت روان نقش کلیدی در سلامت افراد ایفا می کند.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت عدم رشد و تکامل یکپارچه در دوران کودکی، نابرابری و پایمال شدن حقوق شهروندی، عدم مهارت های زندگی، والدین دچار مخاطرات و مشکلات بسیار را از جمله عوامل برهم زننده سلامت روان برمی‌شمرد. ۵۰ درصد عوامل برهم زننده سلامت روان از سن ۱۵سالگی شروع و ۷۵ درصد تا سن ۲۵ سالگی به اوج می رسد و حاکی از آن است که باید پیشگیری را به جد مورد توجه قرار دهیم و اجازه ندهیم این مشکلات و بیماری ها عود کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در این میان تغییرات محیطی و اجتماعی و اقلیمی تا ۷۵ درصد تاثیرگذاری منفی بیشتری نسبت به عوامل وراثتی دارند گفت: در همه تحقیقات نشان داده شده آنها که درآمد پایین‌تر دارند و بیکارند بیشتر در معرض آسیب های روحی و روانی اند. زنان بیشتر از مردان و همچنین آنها که تنهاترند بیشتر در معرض اختلالات روحی و روانی قرار دارند.

بندپی افزود: بررسی ها نشان می‌دهد سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم؛ زنان ما به لحاظ اقتصادی آسیب پذیرترند و بیشتر در معرض آسیب روحی قرار دارند. رشد بیکاری و بی عدالتی عوامل مستعد ساز توسعه بیماری های روحی و روانی به شمار می‌روند. در این میان همکاریهای بین بخشی می‌تواند موثر باشد. نگاه بهزیستی نگاه سیستمی، مستمر و فرایند محور است، ما ظرفیت خطوط مشاوره مان را سال گذشته در تهران و تبریز دوبرابر کردیم اما قطعا نیازمند مداخله هستیم و تنها مشاوره تلفنی کافی نیست باید حلقه های این زنجیره از مشاوره تا مداخله به یکدیگر متصل شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha