رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت:50 هزار نفر از سال 92 تاکنون از مشاوره اینترنتی این سازمان بهره مند شدند که 58 درصد آنان مجرد، 53 درصد در گروه سنی 20 تا 34 سال و 54 درصد بیکار بودند.

50 هزار نفر، اینترنتی مشاوره گرفتند

سلامت نیوز:  رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت:50 هزار نفر از سال 92 تاکنون از مشاوره اینترنتی این سازمان بهره مند شدند که 58 درصد آنان مجرد، 53 درصد در گروه سنی 20 تا 34 سال و 54 درصد بیکار بودند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، فاطمه عباسی روز چهارشنبه در دومین جشنواره روانشناسی در تالار ایوان شمس افزود: مشاوره اینترنتی بهزیستی بستر مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی جوانان و ارتقای سلامت جامعه به شمار می رود و برنامه داریم که آن را گسترش دهیم.
وی، روانشناسی را علمی انسانی و درعین حال علمی تجربی و فلسفی خواند و گفت: بهزیستی به عنوان متولی سلامت روانی و اجتماعی و در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، طرح های متعددی را در دفتر مشاوره این سازمان در دست اجرا دارد.
وی اضافه کرد: 103 مرکز مشاوره دولتی و یکهزار و 900 مرکز مشاوره خصوصی در سه حوزه سلامت روان، مشاوره عمومی و مشاوره تخصصی در کشور فعالیت دارند.


رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: 31 استان کشور مجهز به خط مشاوره تلفنی 1480 است که تمام شهرها و روستاهای زیرمجموعه خود را پوشش می دهد.


عباسی افزود: 400 روانشناس در خط مشاوره تلفنی 1480 در حیطه های مختلف مانند سلامت جنسی و کودک و نوجوان مشاوره ارائه می کنند.
وی با اشاره به ارائه حمایت های روانی و اجتماعی در بلایا و پس از سوانح از سوی بهزیستی موسوم به طرح محب گفت: این حمایت ها در سوانح تاثربرانگیز سال گذشته شامل حوادث معدن یورت، سقوط هواپیمای یاسوج و زلزله کرمانشاه ارائه شد.
وی اضافه کرد: آموزش مهارت های زندگی با هدف ارتقای توانمندی های فردی با توجه به کمبودهای موجود در حال حاضر فقط برای زنان سرپرست خانوار و دانشجویان تحت پوشش بهزیستی اجرا می شود.


رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح آموزش پیش از ازدواج با هدف شناخت صحیح همسریابی نیز گفت: همچنین آموزش های خانواده برای همسران متاهل در پنج سال اول زندگی نیز ارائه می شود چراکه بیشترین طلاق ها در پنج سال اول زندگی رخ می دهد.
عباسی افزود: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا 6 سال نیز با هدف ارتقای سلامت روان جامعه و شناسایی زودهنگام اضطراب در دوران کودکی اجرا می شود.
وی ادامه داد: سامانه ای نیز برای آموزش مداوم مشاوران راه اندازی شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha