مطالعه جدید نشان می دهد ورزش و تغذیه سالم می تواند با عوارض جانبی نظیر هورمون درمانی برای سرطان پروستات مقابله کند.

تاثیر رژیم غذایی و ورزش بر کاهش عوارض جانبی سرطان پروستات

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد ورزش و تغذیه سالم می تواند با عوارض جانبی نظیر هورمون درمانی برای سرطان پروستات مقابله کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، «درمان محرومیت از آندروژن» موجب توقف ترشح تستوسترون و سایر هورمون های مردانه که عامل رشد سرطان پروستات هستند، می شود.

به گفته محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، توقف این هورمون ها منجر به از بین رفتن توده های عضلانی و استقامت ماهیچه ها و همچنین افزایش چربی بدن می شود و بیمار را در معرض ریسک بالا دیابت، بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامت قرار می دهد.

در این مطالعه که شامل ۳۲ مرد بود، محققان دریافتند ورزش در حد متوسط و تغذیه سالم عاملی محافظ در برابر عوارض جانبی ناشی از درمان محرومیت از آندروژن است.

نیمی از مردان در یک برنامه ۱۲ هفته ای ورزش و تغذیه قرار گرفتند، در حالیکه نیمی دیگر تنها تحت آموزش در مورد بیماری شان و ورزش قرار گرفتند.

سه ماه بعد از این برنامه، شرکت کنندگان در برنامه ورزش قدرت ماهیچه ها و حرکت شان افزایش یافته بود و چربی بدن شان کاهش یافته بود. بیمارانی که در این گروه حضور نداشتند شاهد کاهش مقاومت و قدرت حرکت عضلات و افزایش چربی بدن شان بودند.

«برایان فوچت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «با افزایش چربی بدن و کاهش عضلات در طول هورمون درمانی، این مردان در معرض ریسک بالا ابتلا به بیماری های مزمن نظیر اختلال متابولیک هستند که پیش عامل ابتلا به دیابت و بیماری قلبی محسوب می شود.»

از اینرو محققان بر داشتن تغذیه سالم و ورزش در طول درمان تاکید دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha