رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه وضعیت قربانی اسید‌پاشی تحت کنترل است، بیان کرد: خوشبختانه با کنترل‌هایی که صورت گرفته تاکنون سوختگی و علائم آن شدت پیدا نکرده است و هیچ گونه عارضه عفونی گزارش نشده است.

وضعیت قربانی اسید‌پاشی تحت کنترل است/ اعلام آمادگی وزیر برای درمان چشم‌های معصومه

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه وضعیت قربانی اسید‌پاشی تحت کنترل است، بیان کرد: خوشبختانه با کنترل‌هایی که صورت گرفته تاکنون سوختگی و علائم آن شدت پیدا نکرده است و هیچ گونه عارضه عفونی گزارش نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره آخرین وضعیت دختری که قربانی اسیدپاشی خواستگار سمج شد، گفت: از 28 اسفند سال 1397 که این دختر جوان به دلیل سوختگی به بیمارستان مراجعه کرده است تاکنون تمام خدمات بهداشتی-درمانی در بهترین سطح به وی ارائه شده است.

وی افزود: خوشبختانه با کنترل‌هایی که صورت گرفته تاکنون سوختگی و علائم آن شدت پیدا نکرده است و هیچ گونه عارضه عفونی گزارش نشده است.

صومی با بیان اینکه این دختر جوان از ناحیه صورت و چشم‌ها دچار بیشترین آسیب شده است، بیان کرد: هنوز وی تحت درمان و مراقبت است و تاکنون برای پیوند پوست و قرنیه وی تصمیمی گرفته نشده است اما از روز نخست بستری وی در بیمارستان وزیر بهداشت به بنده پیام دادند که در صورت نیاز آماده ارائه خدمات چشم‌پزشکی به این دختر جوان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه در فضای مجازی مطرح شده که این دختر جوان از ناحیه دست نیز مصدوم شده و دو انگشت خود را از دست داده است، گفت: ضارب با چاقو یا قمه ضربه‌ای را به دست بیمار وارد کرده است اما این ضربه منجر به قطع انگشتانش نشده است. البته به دلیل ضربه زخمی ایجاد شده بود که با بخیه درمان شد و اکنون وی می‌تواند دست خود را حرکت دهد و هیچ گونه در حس و عصب آن ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه بیمار از خدماتی که تاکنون دریافت کرده احساس رضایت دارد، خاطرنشان کرد: ما به بیمار و همراه وی اعلام کرده‌ایم که در صورتی‌که احساس می‌کنند در سایر بیمارستان‌ها می‌توانند خدمات بهتری دریافت کنند، مساله را با ما مطرح کنند تا اقدامات انتقال را انجام دهیم.

صومی درباره اقدامات لازم برای پیوند پوست مصدوم، یادآور شد: تاکنون تصمیمی گرفته نشده است اما با توجه به شدت سوختگی حتما بیمار نیاز به این جراحی پیدا می‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha