شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 24149
سلامت نیوز :سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی اعلام كرد: ورزش و تحرك بدنی متعادل خطر ابتلا به سرطان‌هایی مثل سرطان سینه و روده بزرگ را به میزان زیادی كاهش می‌دهد.
این سازمان در گزارش خود انجام فعالیت‌های فیزیكی آیروبیك متعادل و منسجم را در مدت حداقل150 دقیقه در هفته برای تمام افراد 18 سال به بالا توصیه می‌كند چرا كه ثابت شده است این روش در پایین آوردن خطر بروز بیماری‌های غیرواگیردار تا حد زیادی موثر است.

در این بیانیه همچنین توصیه شده است كه برای كودكان و نوجوانان پنج تا 17 ساله انجام حداقل60 دقیقه فعالیت بدنی خفیف تا شدید در طول هفته لازم است تا از بروز این قبیل بیماری‌ها در آن‌ها جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز الا الوان، دستیار دبیر كل بیماری‌های غیرواگیر و بهداشت روانی در سازمان جهانی بهداشت در این باره اظهار كرد: بی‌تحركی و عدم فعالیت جسمی چهارمین عامل خطرزا در بروز تمام مرگ و میرهای جهانی است و 31 درصد از جمعیت كل جهان در حال حاضر بی‌تحرك یا كم تحرك هستند.

به گفته این كارشناس سازمان جهانی بهداشت، بی‌تحركی با بروز سرطان‌ها و سایر بیماری‌های غیرواگیردار مثل بیماری‌های قلبی ـ عروقی و دیابت ارتباط نزدیك دارد و سالانه جان 2/3 میلیون نفر را در سراسر جهان می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha