سلامت نیوز :معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از فعال شدن سیستم نظارت بر فعالیت‌ بیمارستان‌های دولتی و خصوصی خبر داد.

حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده برای فعال شدن نظارت بر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، گفت: استانداردهای اعتباربخشی به بیمارستان‌های دولتی ابلاغ شده است و نظارت بر بیمارستان‌های دولتی منوط به این استانداردها خواهد بود.

وی گفت: استانداردهای جدید اعتباربخشی در بیمارستان‌های دولتی زودتر از بیمارستان‌های خصوصی استقرار می‌یابد و این استانداردها نظارت‌ها را تشدید خواهد كرد.

به گفته امامی رضوی، نظارت بر بیمارستان‌های دولتی در حال حاضر نیز در حال انجام است كه طبق استانداردهای جدید تنها روش این نظارت‌ها تغییر می‌كند.

وی درباره نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی نیز گفت: بخشنامه مربوطه در این زمینه به بیمارستان‌های خصوصی ابلاغ شده است و گروه‌های ارزیاب و ناظر در این بیمارستان‌ها مستقر خواهند شد.

وی تاكید كرد: بر اساس دستور العمل جدید بخشنامه مربوط به پذیرش بیماران باید در قسمت پذیرش بیمارستان نصب شود تا بیماران با آگاهی كامل تحت درمان در بیمارستان مربوطه قرار بگیرند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: همچنین برای آنكه مردم بدانند برای هر رشته‌ای باید به چه پزشكی مراجعه كنند، نظام اطلاع‌رسانی در این زمینه در حال تدوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha