یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 241596

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مستمری بازنشستگان باید با توجه به هزینه های زندگی اضافه شود، گفت: در حال پیگیری آن هستیم.

رایزنی برای افزایش مستمری بازنشستگان

سلامت نیوز:رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مستمری بازنشستگان باید با توجه به هزینه های زندگی اضافه شود، گفت: در حال پیگیری آن هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علی اصغر بیات، در مورد افزایش میزان مستمری سال ۹۷  افزود: دو ماده قانونی در این خصوص وجود دارد ماده ۴۱ و ۱۱۱ تامین اجتماعی که براساس آنها شورای عالی کار هر عددی را برای کارگران حداقل بگیر تصویب کند به دستمزد حداقل بگیران نیز اضافه می شود که این میزان در سال ۹۷ ، ۱۹.۵ درصد است.

وی اظهار داشت: همچنین ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی این سازمان را مکلف کرده که میزان تمامی مستمری های بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه های زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: این افزایش مستمری با پیگیریهای کانون عالی و پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی توسط وزیر کار به هیات وزیران ارسال می شود و هم اکنون در حال پیگیری و رایزنی برای افزایش حقوق امسال بازنشستگان هستیم.

بیات با اشاره به اینکه موضوع افزایش حقوق در حال حاضر سوال تعداد زیادی از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی است ، گفت: هر روز شاهد مراجعه تعداد زیادی از بازنشستگان به دفاتر کانون در استانهای مختلف هستیم که در مورد افزایش حقوق خود سوال و درخواست می کنند به عنوان نماینده این قشر در جهت افزایش مستمریها تلاش و پیگیری های لازم را انجام دهیم.

وی تعداد بازنشستگان اصلی و تبعی سازمان را حدود ۶ میلیون نفر دانست و گفت: در حال حاضر حقوق بازنشستگان کفاف هزینه های زندگی آنها را نمی دهد و همین امر باعث شده با مشکلات زیادی دست به گریبان شوند که امیدواریم حداقل بتوانیم با پیگیریهای لازم گامی در جهت افزایش حقوق این افراد برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha