یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 24162

زمانبندی دقیق برای آمیزش جنسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ در این مطلب شما را با روش های موفق آمیزش جنسی برای بارداری آشنا می کنیم.

راهنمای آمیزش جنسی موفق برای باردار شدن

چه زمانی برای باردار شدن باید رابطه جنسی داشته باشید؟

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرنت، صبح بهترین گزینه است و یا به طور خاص، پس از اینکه مرد یک زمانی را بصورت کامل و خوب استراحت کرده. وقتی او خواب است، بدنش اسپرم های از دست رفته در طول روز را بازسازی می کند. دکتر گویست می‌گوید: اگرچه سلول‌های اسپرم متوسط ماندگاری بسیار کوتاهی دارند، حتی شناگران سرسخت نیز می‌توانند در صورت گرم شدن بیش از حد از جکوزی یا ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری، تاریخ انقضا را زودتر به پایان برسانند.

بهترین پوزیشن رابطه جنسی برای باردار شدن چیست؟

عقل سلیم می گوید که نفوذ عمیق اسپرم را به دهانه رحم نزدیک تر می کند، اما هیچ مدرکی برای تایید این نظریه وجود ندارد. صرف نظر از اینکه چگونه رابطه جنسی برقرار میکنید ، اسپرم تنها چند ثانیه پس از انزال در کانال دهانه رحم وجود دارد. این بدان معناست که موقعیت مورد علاقه شما بهترین شانس را برای باردار شدن می دهد. "هیچ دلیلی وجود ندارد که رابطه جنسی ناراحت کننده یا ناخوشایند با یک پوزیشن خاص موفقیت بیشتری برای  باردار شدن داشته باشد.

آیا ارگاسم شدن به موفقیت در بارداری کمک میکند؟

برخی از کارشناسان بر این باورند که انقباضات رحم در حین ارگاسم به حرکت اسپرم به داخل دهانه رحم کمک می کند.

حس ارضا شدن و سیل اکسی توسین که ترشح میشود در طول ارگاسم قطعا شما را آرام و ریلکس می کند و این بدان معناست که شما بزرگترین مانع بارداری یعنی استرس را از بین برده اید.

بر اساس تحقیقات مردانی که کاملاً تحریک شده اند تا 50 درصد بیشتر انزال می کنند. بنابراین، اگر آنچه را که «رابطه جنسی لذت بخش» می‌نامیم داشته باشید، جایی که واقعاً در آن احساس خوبی دارید باعث می‌شود مرد بیشتر تحریک‌ شود و اسپرم‌های سالم‌تر و بیشتری انزال کند.

برای به حداکثر رساندن شانس باروری چه باید کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مایوکلینیک، سعی کنید این نکات ساده را برای باردار شدن رعایت کنید:

  1. به طور منظم رابطه جنسی داشته باشید. بیشترین میزان بارداری در زوج هایی رخ می دهد که هر روز یا یک روز در میان رابطه جنسی دارند.
  2. نزدیک به زمان تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید. اگر داشتن رابطه جنسی هر روز ممکن نیست هر 2 تا 3 روز در هفته و بلافاصله پس از پایان دوره قاعدگی خود رابطه جنسی داشته باشید.
  3. وزن طبیعی خود را حفظ کنید. زنان دارای اضافه وزن و کم وزن در معرض افزایش خطر اختلالات تخمک گذاری هستند.

همچنین، در مورد برنامه ریزی قبل از بارداری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. او می تواند سلامت کلی شما را ارزیابی کند و به شما در شناسایی تغییراتی که ممکن است شانس شما را برای داشتن یک بارداری سالم بهبود بخشد کمک کند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما مصرف اسید فولیک را چند ماه قبل از بارداری توصیه می کند تا خطر ابتلا به اسپینا بیفیدا و سایر نقایص لوله عصبی را کاهش دهد.

برای به حداکثر رساندن شانس باروری از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

  1. سیگار نکشید دخانیات اثرات منفی متعددی بر باروری دارد، به غیر از سلامت عمومی شما و سلامت جنین. اگر سیگار می کشید، قبل از شروع تلاش برای باردار شدن، از پزشک خود بخواهید که به شما کمک کند تا آن را ترک کنید.
  2. الکل ننوشید مصرف زیاد الکل ممکن است منجر به کاهش باروری شود. به طور کلی، اگر قصد بارداری دارید، بهتر است از الکل خودداری کنید.
  3. مصرف کافئین را کمتر کنید تحقیقات نشان می دهد که مصرف کمتر از 200 میلی گرم کافئین در روز بر باروری تأثیر نمی گذارد. این حدود 1 تا 2 فنجان قهوه در روز است.
  4. در ورزش های شدید زیاده روی نکنید ورزش شدید و بیش از پنج ساعت در هفته با کاهش تخمک گذاری همراه است.
  5. همچنین، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد داروهایی که مصرف می کنید صحبت کنید. برخی داروها - حتی آنهایی که بدون نسخه در دسترس هستند - می توانند باردار شدن را دشوار کنند.


اگر بخواهم حامله شوم، چه زمانی برای آمیزش بهتر است؟


برای حامله شدن، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمک فقط 12 تا 24 ساعت زنده خواهد ماند. برای افزایش احتمال حامله شدن، باید در حوالی زمان تخمک گذاری، بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشید. همچنین نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری و سپس انجام آمیزش مجدد در روز تخمک گذاری نیز مناسب است. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرم های سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمک خواهند بود.

البته، زمان دقیق رها شدن تخمک در خانمها، مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمک گذاری در خانمها معمولا 14 روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود. دقت کنید که این زمان، بر خلاف باور عموم، دقیقا در وسط دوره ماهیانه آنها قرار ندارد. اگر دوره شما 28 روزه باشد (که متوسط سیکل قاعدگی در خانمها همین مدت است)، آنگاه می توان گفت که تخمک گذاری تقریبا در وسط دوره انجام می شود. اما اگر مثلا دوره شما 35 روزه باشد، تخمک گذاری در روز بیست و یکم انجام خواهد شد، نه روز هفدهم که وسط دوره است.


چگونه می توانم بفهمم که در حال تخمک گذاری هستم؟


برخی از خانمها متوجه تخمک گذاری می شوند و برخی دیگر، تغییر خاصی را مشاهده نمی کنند. اگر به فکر بارداری هستید، دوره ماهیانه خود را برای چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید.

برخی از نشانه های ظریف تخمک گذاری عبارتند از:

  1. حساس شدن پستان ها
  2. درد خفیف در ناحیه پایین شکم
  3. افزایش ترشحات واژن و تبدیل شدن این ترشحات به ماده ای شبیه به سفیده تخم مرغ.
  4. اندکی افزایش (در حدود 0.4 تا 1 درجه) در دمای پایه بدن یا BBT: شما می توانید دمای بدن خود را هر روز صبح پیش از آنکه از رختخواب خارج شوید اندازه گیری کنید؛ این افزایش دما، دو روز پس از تخمک گذاری صورت می گیرد. در صورتی که نمودار دمای بدن خود را به مدت چند ماه ترسیم کنید، می توانید زمان تقریبی تخمک گذاری را پیش بینی کنید.


اگر پریودهای من منظم نباشند، حامله شدن برایم سخت تر خواهد بود؟


اکثر خانمها 12 بار در سال پریود می شوند، اما برخی از آنها ممکن است کمتر پریود شده یا حتی اصلا پریود نشوند. استرس، تمرینهای سنگین ورزشی، افزایش یا کاهش شدید وزن و مواردی دیگر، از جمله عواملی هستند که می توانند بر پریود شما اثر بگذارند. هر چقدر پریود شما نامنظم تر باشد، تشخیص زمان دقیق تخمک گذاری مشکل تر می شود. در صورتی که زمان تخمک گذاری را در چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید، می توانید چند روزی را که بیشترین احتمال حامله شدن وجود دارد، تشخیص دهید.

فرض کنید سه دوره متوالی شما به ترتیب 28، 21 و 32 روزه باشد. سیکل قاعدگی خود را برای چند ماه متوالی در نظر گرفته و یادداشت نمایید. سپس عدد 17 را از کوتاهترین دوره ماهیانه، و عدد 11 را از طولانی ترین دوره ماهیانه کم کنید. تعداد روزهای مابین این دوعدد، روزهایی هستند که احتمال باردار شدن شما در آنها بیشتر از سایر روزها است. اگر دوره های شما نامنظم بوده و بیشتر از 35 روز نیز طول می کشند، با یک متخصص مشورت نمایید تا علت این بی نظمی را مشخص کند. علت آن می تواند یکی از موارد زیر باشد: سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS یا به زبان ساده تر کسیت تخمدان، اختلال عملکرد تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن شدید، یا افزایش میزان پرولاکتین.



آیا ممکن است آمیزش را امتحان کنیم تا ببینیم حاملگی اتفاق می افتد یا نه؟


مسلما لازم نیست که هر روز دمای بدن خود را اندازه گیری کرده یا موارد متعددی را یادداشت کنید. حتی رسیدن به اوج لذت جنسی نیز برای حامله شدن لازم نیست. حداقل دو بار در هفته آمیزش داشته باشید، شاید شانس به کمک شما بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    سلام ، اینایی که بچه دار می شدند چیکار می کنند که ما نمی تونیم بچه دار شیم الان 4 ماهه اقدام کردیم تمام چیزایی که گفتید رو هم انجام دادیم به نظرتون مشکل چی می تونه باشه؟
    • الهام ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
      من ۶ماهه برای بارداری اقدام کردم.تمام ازمایشات و روشهای بارداری را هم انجام دادم اما نتیجه ندیدم.در ضمن از روز دهم به بعد درد های سخت پریود ایندم شروع میشه که بشدت ازارم میده.کمکم کنید لطفا
  • گلناز ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    سلام .من تقریبا 10 سال پیش باردار شدم و دختر9 ساله دارم می خوام برای بار دوم بچه دار شوم چه توصیه ای می نید البته ماه قبل هم اقدام کردم که متاسفانه بی نتیجه بوده است لطفا راهنمایی کنید.
  • مهین ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    من زود ارضاع می شوم لطفا راهنمایی کنید
  • فاطمه ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    سلام من الان یک سال ویک ماهه اقدام کردم ولی هنوز هیچ نتیجهای نگرفتم دکترم رفتم ولی هیچ دارویی برتم تجویز نکرده چیکار کنم کمکم کنید
  • باران ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    من میخوام بچه دار بشم اونم دختر نمیدونم میتونم یا نه میشه کمکم کنین
  • صبا ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    سلام من یکسالی هست که ازدواج کردم وسه ماهی هست که تصمیم به حامله شدن گرفتم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم یه سونودادم گف که تخمدانهام ضعیفه ودرکل کیست دارم وپریودم نامنظم بعضی وقتام بایدامپول یاقرص بخورم که پریودشم وقتی هم پریودنمیشم شکمم بزرگ میشه!میشه راهنماییم کنید
  • Fatemeh ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    سلام من ۳ماه هست اقدام کردم برای بارداری جلوگیری هامم طبیعی بوده,بعدهربارنزدیکی ۷_۱۵دقیقه ازجام پانمیشم وبعد که پامیشم کم کم ازبدنم خارج میشه منی,خودموهمسرم گرمایی هستیم,چکارکنم ک بارداربشم؟ بعدش من۲روزبعدازپریودیم تانزدیک پریودی بعدی نزدیکی میکنم جزشبای قمردرعقرب که۵_۶روزی هست درهرماه میشه لطفاکمکم کنید
    • sami ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      سلام واسه مشکلتون ک اب منی خارج میشه راه حلی پیداکردین؟ اخه منم بعداز تموم شدن نزدیکی خارج میشه
    • ثنابر ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      سلام من چهار ماه است که عروسی کردم میخوام که حامله شوم چیکار باید کنم به داکتر هم مراجعه کردم گفت که هیچ تکلیف نداری و سنم هم ۲۰سال است
  • لیلا ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    سلام بنده چندماه اقدام به بارداری کردم ولی بی نتیجه بوده این ماه عادتم ده روز عقب زد وخیلی علایم دیگه فکر میکردم باردارم ولی نه متاسفانع
  • فاطمه ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    باسلاوم وخسته نباشد من الان هشت ماهه اقدام به بارداری کردم ولی به نتیجه ی نرسیدم لطفاکمکم کنیدخیلی نگرانم
  • Darya ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    5 0
    اگه زنی دوماهه حامله بوده و مجبور ب سقط شده چند ماه بعد احتمال بارداری دارد
  • Darya ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    اگه زنی دوماهه حامله بوده و مجبور ب سقط شده چند ماه بعد احتمال بارداری دارد
  • فاطمه ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    9 2
    سلام من 8 ماه پیش باردار بودم تو 4 هفته بودم سقط خود بخودی داشتم الان 5 ماه اقدام ب بارداری کردم ولی جواب نگرفتم پریودی منظمی دارم ب دکترم مراجعه کردم بهم قرص ویتامین ای و دو فاستون داد نمیدونم ب خوردنش ادامه بدم یا نه دوست دارم خیلی زود باردار شم لطفا راهنماییم کنید ممنون
  • ZAHRA ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    10 3
    سلام من میخواهم بارداربشم چه کارهایی بایدانجام بدم ودکترخوبی که درتبریزهست معرفی کنید
  • z ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    سلام.ممنون.من19روزميكشدتاپريودميشوم زمان تخمك گذازي من كي ميشود.شيوه نزديكي كردن چگونه باشد.مرسي
  • سلطانی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    16 6
    پریود من منظم ۳۰ روز است معمولا و حال من میخواهم بعد از ۶ سال حمل بگیرم ولی نمیشود دو سال میشود کوشش دارم چی کنم؟؟
  • پری ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    سلام.من حدود سه سال است که باردار نمیشم به دکتر هم رفتم گفتن تنبلی تخمدان داری کلومفین و لتروزر هم برای تحریک تخمدان استفاده کردم اما متاسفانه باز باردار نشم با این هزینه های سنگین چکار کنیم نمیتونیم پا رو دلمون بذاریم ماهم آدمیم دلمان بچه میخواد مسئولین یه کاری برای این هزینه های سنگین بارداری بکنن تا ما هم خیالمون از لحاظ درمان ناباروری راحت بشه.خدا اجرتان دهد.
  • پرستو ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
    2 6
    سلام من 9ماه است اقدام به بارداری میکنم ولی نمیشه منوراهنمایی کنیدکه چکاررکنم؟
  • مریم ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    2 1
    سلام.من چن ماه پیش اقدام کردم ولی نتیجه ای ندیدم پریود نشدم.گفتم پس باردارم ولی باردار نشدم رفتم دکتر سونو نوشت و من رفتم کیست بود الان دوماهه روکین میخوردم الان تموم شد ۷ فروردین میرم سونو چیکار کنم همون ماه حامله شم ؟؟
  • نفس ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    4 3
    سلام من 1سال عروسی کردم چند ماه الان اقدام به بارداری میکنم هیچ نتیجه نگرفتم چاقم هستم تیروئید کم کارم دارم چکار کنم باردار شم
  • زهرا ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    5 4
    باسلام من آذر سال گذشته سقط در دوماهگي داشتم ب دليل تشكيل نشدن قلب الان پنج ماه است ك اقدام ب بارداري كردم ولي موفق نشده ام دوره پريودي هم بيست و پنج روزه است كه چهار تا پنج روز قبل از آن ترشحاتم مايل ب صورتي و گاهي قهوهاي ميشود بنظر شما براي درمان اقدام كنم يا هنوز مشكلي نيست
  • زهرا ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    باسلام من آذر سال گذشته سقط در دوماهگي داشتم ب دليل تشكيل نشدن قلب الان پنج ماه است ك اقدام ب بارداري كردم ولي موفق نشده ام دوره پريدي هم بيست و پنج روزه است ك چهار تا پنج روز قبل از آن ترشحاتم مايل ب صورتي و گاهي قهواي ميشود بنظر شما براي درمان اقدام كنم يا هنوز مشكلي نيست
  • مریم ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    ایا در هفته سوم از ازمایش خون میشه متوجه شد که باردار هستم یا خیر ؟یا باید از تاریخ اولین پریود قبلی بگذره تا مشخص شود؟خواهشا جواب بدید
  • sima ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    2 0
    من یک سال است اقدام به بارداری کردم و با وجود داشتن یک فرزند 5 ساله موفق به بارداری نشدم به متخصص مراجعه و آزمایشات لازم را انجام داده ام ولی مشکلی ندارم و با قد 163 و وزن 72 میگویند وزن کم کن به نظرتون چه کار کنم؟
  • مائده ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    6 1
    سلام.من رفتم دکتر گفت تنبلی تخمدان دارم.اضافه وزن داشتم رژیم گرفتم از۸۵ رسیدم ب۶۸.سه ماه پریودی منظم داشتم الان ماه چهارم هنوز نشدم.علایم تخمک گذاری رو دارم .تازه اقدام کردم برای بارداری.دعاکنین جواب بگیرم
  • J IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    7 5
    میخواهم تو همین ماه بچه دار بشم
  • همت IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    7 2
    خوب
  • راضیه IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    سلام من الان 7ماهه عروسی کردم و الان 3ماه واسه بارداری اقدام کردم هنوز باردار نشدم فقط سیکل قاعدگیم نامنظم شد خیلی هم درد میگیرم