دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 241638

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از مضر بودن مصرف آبگوشت برای مبتلایان به برخی از بیماری‌ها خبر داد.

چه کسانی نباید آبگوشت بخورند؟

سلامت نیوز: یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از مضر بودن مصرف آبگوشت برای مبتلایان به برخی از بیماری‌ها خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آبگوشت یکی از غذا‌های سنتی ایرانیان بوده؛ این غذا حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B به ویژه B۱۲ و مواد معدنی مانند سلنیوم، فسفر، منیزیم، گوگرد، کلسیم، پتاسیم، آهن، مس، پروتئین و نشاسته است.

برای بررسی خواص آبگوشت و اینکه چه افرادی باید در مصرف آن احتیاط کنند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص آبگوشت

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص آبگوشت اظهار کرد: گوشت و حبوبات موجود در آبگوشت به علت داشتن پروتئین آهن برای افراد لاغر و مبتلایان به کم‌خونی بسیار مفید است؛ این غذا قوای جنسی را افزایش می‌دهد و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

وی بیان کرد: آبگوشت بهتر است همراه با سبزیجات و پیاز مصرف شود؛ سبزیجات و پیاز حاوی پتاسیم بوده بنابراین برای مبتلایان به فشار و چربی‌خون مفید است؛ افراد دچار این عوارض نباید موقع مصرف آبگوشت به آن نمک اضافه کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند باید در مصرف آبگوشت احتیاط کنند، افزود: این اشخاص باید آبگوشت را همراه با نان‌ جو میل کنند.

مناسب‌ترین زمان برای مصرف آبگوشت

عظمایی درباره مناسب‌ترین زمان برای مصرف آبگوشت گفت: این غذا مقوی و سنگین است بنابراین باید در وعده ناهار میل شود؛ افرادی که دچار ضعف معده هستند باید پس از صرف آبگوشت یک استکان از ترکیب عرقیجات زیره و زنیان میل کنند؛ این عرقیجات علاوه بر اینکه نفخ و باد شکم را از بین می‌برند به هضم غذا هم کمک می‌کنند.

موارد منع مصرف آبگوشت

وی درباره موارد منع مصرف آبگوشت تاکید کرد: مبتلایان به نقرس بهتر است این غذا را استفاده نکنند و در صورت مصرف حتماً مقداری سماق و آبغوره به آن بیفزایند.

عظمایی درباره سایر افرادی که باید در مصرف آبگوشت احتیاط کنند، یادآور شد: مبتلایان به بیماری‌هایی مانند گواتر، چربی و فشارخون خیلی بالا، اختلالات قلبی و عروقی، سنگ کلیه اگزالاتی، میگرن و پارکینسون باید در مصرف این غذا احتیاط کنند؛ اشخاص سوداوی مزاج هم بهتر است آبگوشت را استفاده نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha