یک نماینده مجلس گفت: اکنون وضعیت کارون به این شکل است که اتومبیل می‌تواند در آن تردد کند چه برسد به اینکه آب داشته باشد.

کارون محل تردد اتومبیل‌ها شده است / کیفیت آب اهواز نگران کننده است

سلامت نیوز:یک نماینده مجلس گفت: اکنون وضعیت کارون به این شکل است که اتومبیل می‌تواند در آن تردد کند چه برسد به اینکه آب داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی ساری ، با اشاره به اینکه به دلیل کاهش شدید بارندگی وضعیت ذخایر آب استان خوزستان به شدت پایین است، اظهار داشت: ما در حال حاضر در  شرایط خاصی با موضوع کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم که نیاز است که در حوزه‌های بالادست بازنگری صورت گیرد.

وی افزود: نباید صرفا به این دلیل که سرشاخه‌ها در بالادست هستند به آنها اجازه بدهند آب را به میزان دلخواه ببرند و ما را در اوج  بی آبی بگذارند، این وضعیت به شدت ما را نگران کرده است.

نماینده مردم اهواز با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید نسبت به حقابه رودخانه‌ها و تالاب‌ها حساس باشد، یادآور شد: حوزه‌های بالادست کارون در استان چهار محال و بختیاری نباید اینگونه عمل کنند که هرآنچه از آب اضافه می‌ماند به کارون فرستاده و یا به فکر انتقال بیفتند، بلکه باید حقابه‌ها مشخص باشد.

وی تصریح کرد: اکنون وضعیت کارون به این شکل است که اتومبیل می‌تواند در آن تردد کند چه برسد به اینکه آب داشته باشد.

ساری یادآور شد: فعلا قطعی آب نداریم اما کیفیت آب از مدتها پیش به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم را نداریم به شدت پایین است و خطوط و شبکه انتقال آب ضعیف است و کیفیت آب هر روز خراب‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط وزارت نیرو در برنامه کلان و پیگیری‌های مباحث آب و فاضلاب استان باید دقیق‌تر پیگیری کند و نگذارد  پروژه‌ها مشمول زمان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha