عضو انجمن مددکاران ایران گفت: بی خطر و بی عوارض دانستن برخی از مواد، مصرف شیشه برای لاغری از جمله باور‌های غلط هستند که افراد را به سمت مصرف و اعتیاد سوق می‌دهند.

ضعف در حمایت‌های اجتماعی بانوان سبب رشد اعتیاد می‌شود

سلامت نیوز: عضو انجمن مددکاران ایران گفت: بی خطر و بی عوارض دانستن برخی از مواد، مصرف شیشه برای لاغری از جمله باور‌های غلط هستند که افراد را به سمت مصرف و اعتیاد سوق می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان،سلمان قادری با اشاره به این که بدون شک اعتیاد یک مساله‌ی اجتماعی است، گفت: تعیین کننده‌های اجتماعی مهم‌ترین عوامل در رشد و بروز اعتیاد در قشر بانوان است، به طوری که ضعف و کمبود آموزش به آن‌ها از جمله بارزترین عواملی است که زنان را در دام اعتیاد گرفتار می‌کند.

وی با اشاره به وجود ضعف در حمایت‌های اجتماعی از بانوان کشور، اظهار داشت: موضوع پیشگیری و آگاه سازی بانوان در مدارس کشور از جمله کار‌های مهمی است که باید برای مقابله با رشد اعتیاد در این قشر از جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

عضو انجمن مددکاران اجتماعی ایران همچنین در ادامه افزود: دسترسی آسان به مواد مخدر، حضور افراد معتاد در خانواده و باور‌های سوق دهنده به اعتیاد می‌تواند از اصلی‌ترین عوامل در رشد اعتیاد در قشر بانوان جامعه به شمار آیند.

وی اضافه کرد: بی خطر و بی عوارض دانستن برخی از مواد مانند گل یا حشیش، مصرف شیشه برای لاغری از جمله باور‌های غلط درباره‌ی مصرف مواد مخدر هستند که افراد را به سمت مصرف و اعتیاد سوق می‌دهند.

قادری با اشاره به آسیب‌های ناشی از تبعیض و دسترسی محدود به آموزش در کشور، عنوان کرد: سرخوردگی‌های اجتماعی و در حالت کلی کمبود نشاط در جامعه می‌توانند یک فرد را همواره در معرض ابتلا به بیماری اعتیاد قرار دهند.

 

عضو انجمن مددکاران ایران با تاکید بر جنبه‌های اجتماعی رشد اعتیاد در جامعه، عنوان کرد: بدون شک افزایش شادی در بطن جامعه و وجود سرگرمی‌های کافی برای جوانان در داخل کشور می‌تواند احتمال ابتلا به اعتیاد را در میان مردم کاهش دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha