یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 24166

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:خوشبختانه فعالیت های خوبی در زمینه تولید داروهای گیاهی انجام شده و کارهای تولیدی و کارآزمایی های بالینی آن در حال انجام است و با سرعت تعداد بیشتری از این داروها در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

15درصد داروهاى کشور گیاهى مى شوند
سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:خوشبختانه فعالیت های خوبی در زمینه تولید داروهای گیاهی انجام شده و کارهای تولیدی و کارآزمایی های بالینی آن در حال انجام است و با سرعت تعداد بیشتری از این داروها در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
مرضیه وحید دستجردی با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای تولید داروی گیاهی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر372 قلم داروی گیاهی داریم که هنوز وارد سیستم بیمه ای کشور نشده اند، که به رئیس جمهور گزارش آن ارائه شده و از ایشان درخواست کردیم تا مجوز ورود این داروهای گیاهی به سیستم دفترچه های بیمه صادر شود و مردم بتوانند از خدمات بیمه در این زمینه و داروی ارزان قیمت بهره مند شوند.
وی به انواع داروهای گیاهی تولیدی در کشور اشاره کرد و افزود: از انواع این داروها "آنژی پارس"، "آیمود" و "اسپینال زد" هستند که اینها داروهای گیاهی درجه یک است و بعضی از آنها برای اولین بار در ایران ساخته شده اند. همچنین حدوداً 595 قلم داروی گیاهی داریم که اگر این 372 قلم نیز وارد سیستم بیمه ای کشور شود، تقریبا چیزی حدود 4 درصد داروهای کشور، داروهای گیاهی خواهند بود.
وحید دستجردی افزایش تولید داروی های گیاهی را یکی از برنامه های وزارت بهداشت برای آینده عنوان و تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این 4 درصد به 15در صد خواهد رسید که البته این قدم اولیه است و مجوزهای زیادی برای تولید داروهای گیاهی صادر شده است.
وزیر بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه فعالیت های خوبی در زمینه تولید داروهای گیاهی انجام شده و کارهای تولیدی و کارآزمایی های بالینی آن در حال انجام است و با سرعت تعداد بیشتری از این داروها در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha