سوپروایزر بیمارستان روزبه گفت: متاسفانه پرستاران بخش های روان به درستی گزینش نمی شوند و پرستاران بیمارستان ها و بخش های اعصاب و روان به نوعی از روی ناچاری و به اجبار در این بخش ها کار می کنند.

سلامت نیوز :سوپروایزر بیمارستان روزبه گفت: متاسفانه پرستاران بخش های روان به درستی گزینش نمی شوند و پرستاران بیمارستان ها و بخش های اعصاب و روان به نوعی از روی ناچاری و به اجبار در این بخش ها کار می کنند.


فرهاد کریمی در گفت وگو با نظام پرستاری کشور اظهار کرد: برای بخش های روان باید پرستارانی با شخصیت ثابت و قدرتمند گزینش شوند تا حین مراقبت از بیمار به مشکل و تزلزل شخصیت دچار نشوند.

وی با اشاره به پدیده سمپاتی (تاثیرپذیری پرستار از محیط و بیمار) گفت: این پدیده عمدتاً در کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار و... دیده می شود.

سوپروایزر بیمارستان روزبه ادامه داد: در بروز اختلالات روان عوامل متعددی چون ارث و محیط پیرامون تاثیرگذار است بنابراین با وجود زمینه ارثی در فردی این اختلالات در محیط مستعد تجلی می یابد.

کریمی با تاکید بر اینکه در بخش های اعصاب و روان به وجود پرستارانی با شخصیت پایدار و ساخته شده نیاز است، گفت: این در حالی است که در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور کم تجربه ترین پرسنل و غالباً افراد منتقل شده از مراکز دیگر را به این بخش ها می فرستند.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که بیماران روان در فاز شدید بی قراری و پرخاشگری به پرسنل حمله کنند و حتی دست به خودکشی و دگرکشی بزنند.

سوپروایزر بیمارستان روزبه با بیان اینکه در روانپزشکی و روان پرستاری مسائل لاینحل فراوانی وجود دارد که هنوز  به آنها پاسخ داده نشده است، گفت: اگر به یک سؤال به عنوان پرسش پایه پاسخ داده شود بسیاری از مشکلات حل می شود و آن اینکه چنانچه زمانی بیماری شدیداً پرخاشگر به پرستار یا پزشک در اتاقش حمله کند در چنین مواردی با بیمار باید چه برخوردی کرد؟ فرد مورد حمله قرار گرفته آیا باید از خود دفاع کند یا خیر؟

کریمی یادآورشد: اگر برای این موضوع فرمولی بیان شود که نحوه برخورد پرستار یا پزشک چه باشد بسیاری از مسائل حاشیه ای، بیمه ها و... حل می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha