معاون برنامه‌ریزی دفتر برنامه و بودجه سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اجرای برنامه عملیاتی کمک خواهد کرد تا ضمن مدیریت هزینه­ درمان، اعتبارات درمانی به صورت هدفمند توزیع شود.

دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از بیمه شدگان

سلامت نیوز: معاون برنامه‌ریزی دفتر برنامه و بودجه سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اجرای برنامه عملیاتی کمک خواهد کرد تا ضمن مدیریت هزینه­ درمان، اعتبارات درمانی به صورت هدفمند توزیع شود.
                                                                                                   
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،یوسف فرهنگ دوست بیان کرد: برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت ایران با در نظر داشتن قوانین، مقررات و اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه با مشارکت تمامی مدیران و کارشناسان صاحب نظر ستادی و استانی در قالب ۹ هدف کلان و ۴۰ هدف کمی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای بالغ بر ۲۴۶ برنامه و ۱۴۱۷ فعالیت کمک می‌کند تا سازمان به اهداف ۹ گانه خود برسد، به مهمترین اهداف مورد نظر برنامه عملیاتی سازمان اشاره کرد و گفت: خرید راهبردی خدمات سلامت، ایجاد خریدار واحد خدمات سلامت با محوریت سازمان بیمه سلامت ایران، مشارکت در استقرار پزشک خانواده و نظام ارجاع، استقرار راهنما‌های بالینی، پوشش اجباری و همگانی بیمه پایه سلامت، تأمین منابع مالی پایدار، استقرار کامل سازمان الکترونیک، افزایش کارآیی، ارتقاء بهره­وری و اطلاع رسانی کارآمد و ارتقاء سطح آگاهی­های عمومی اهداف برنامه عملیاتی است.

فرهنگ دوست تاکید کرد: برنامه عملیاتی در قلمرو سازمان بطور یکپارچه در مقاطع ماهانه اجرا و مورد پایش قرار می­گیرد تا حرکت سازمان در مسیر اهداف کنترل و زمینه اجرای گام­های بالاتر فراهم شود.

وی گفت: برای اولین بار در تاریخ فعالیت سازمان تفاهم­نامه برنامه و بودجه­ای بین ستاد سازمان و ادارات کل بیمه سلامت استان‌ها منعقد و در واپسین روز‌های سال ۱۳۹۶ جهت اجرا ابلاغ شد تا سال جاری از همان ابتدا با برنامه شروع شود. اجرای برنامه عملیاتی کمک خواهد کرد تا ضمن مدیریت هزینه­ درمان، اعتبارات درمانی به صورت هدفمند توزیع شده و زمینه ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از بیمه شدگان بیشتر از پیش فراهم شود.

فرهنگ دوست گفت: برنامه عملیاتی به ما کمک می‌کند تا بازیگر اهداف سازمانی خود باشیم. بدون برنامه ممکن است با مشکل مواجه شویم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha