مسواک قبل از صبحانه به اندازه مسواک زدن قبل از خواب مهم است و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

سلامت نیوز :مسواک قبل از صبحانه به اندازه مسواک زدن قبل از خواب مهم است و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

دکتر حمید زاده باقری دندانپزشک، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در طول شب و در هنگام خواب، بزاق ترشح نمی شود و بر این اساس در این زمان دندان مستعد پوسیدگی است. بزاق کمک می کند که باکتری ها شسته شده و پایین روند و در صورتی که مسواک زده نشود، پوسیدگی تشدید می شود.

وی افزود: پس از مسواک زدن دندان ها حتما باید سطح زبان هم مسواک زده شود ، این شستشو علاوه بر شستن باکتری ها از سطح زبان، باعث رفع بوی بد دهان نیز می شود.

حمیدزاده باقری نسبت به اطلاع رسانی در خصوص فوائد استفاده از نخ دندان تاکید کرد و گفت: برخی فکر می کنند اهمیت نخ دندان از مسواک کمتر است در حالی که این گونه نیست و نخ دندان مهمتر از مسواک است زیرا اکثر پوسیدگی ها بین دندان ها ایجاد می شود که فقط با نخ دندان رفع شده و باید هر شب بعد از شام انجام گیرد و بعد از آن مسواک زده شود زیرا در این صورت بین دندان ها باز شده و فلوراید خمیر دندان بین دندان ها قرار می گیرد و از پوسیدگی آنها جلوگیری می کند.

این دندانپزشك یکی از مسائل مهمی که در پوسیدگی دندان ها تاثیر مهمی دارد، دفعات استفاده از شیرینی در برنامه غذایی دانست و عنوان کرد: افرادی که در یک نوبت از مقدار شیرینی استفاده می کند نسبت به کسانی که در طول روز به دفعات شیرینی زیادی مصرف می کنند، دندانهای سالمتری دارند.

وی اظهار داشت: دهان ما از یک PHخاصی برخوردار است و زمانی که شیرینی مصرف می کنیم حدود 20 دقیقه زمان نیاز است که این PH  به حالت اولیه خود برگردد.

دکتر حمید زاده باقری به کسانی که دندان های پوسیده دارند توصیه كرد: سعی کنند نوزادان را نبوسند چراکه این باکتری با بزاق آنها وارد دهان نوزاد می شود و این باکتری تا آخر عمر با او می ماند.

وی در پایان بر چکاپ دندانها هر شش ماه یکبار تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha