دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 241700

شدت فعالیت جسمانی میزان افزایش ضربان قلب را تعیین خواهد کرد. برای بهبود آمادگی قلبی عروقی، ضربان قلب باید به میزان قابل توجهی بیشتر از زمانی باشد که قلب در حالت استراحت قرار دارد.

شرایط قلب در زمان ورزش

سلامت نیوز: شدت فعالیت جسمانی میزان افزایش ضربان قلب را تعیین خواهد کرد. برای بهبود آمادگی قلبی عروقی، ضربان قلب باید به میزان قابل توجهی بیشتر از زمانی باشد که قلب در حالت استراحت قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، سیستم قلبی عروقی طی انجام ورزش و فعالیت جسمانی برخی تغییرات و سازگاری ها را تجربه می کند. ورزش در بلند مدت به سلامت قلب نیز کمک می کند. با این وجود، اگر دارای مشکلات قلبی هستید، پیش از آغاز ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

به گزارش "نیو هلث ادوایزر"، در زمان انجام ورزش به طور معمول ضربان قلب افزایش می یابد. هنگام ورزش به اکسیژن بیشتری برای تولید انرژی نیاز است. از آنجایی که اکسیژن از طریق جریان خون منتقل می شود، قلب باید خون بیشتری را پمپاژ کند تا اکسیژن مورد نیاز عضلات در حال فعالیت را تامین کند.

شدت فعالیت جسمانی میزان افزایش ضربان قلب را تعیین خواهد کرد. برای بهبود آمادگی قلبی عروقی، ضربان قلب باید به میزان قابل توجهی بیشتر از زمانی باشد که قلب در حالت استراحت قرار دارد. افزایش آمادگی قلبی عروقی میزان ضربان قلب در حالت استراحت و طی ریکاوری پس از ورزش را بهبود خواهد بخشید.

بنابر گزارش انجمن قلب آمریکا، میانگین ضربان قلب بین 60 تا 100 تپش در دقیقه است. با این وجود، افرادی که از نظر جسمانی فعال هستند، اغلب از نرخ ضربان قلب کمتر از 60 تپش در زمان استراحت برخوردار هستند. در زمان ورزش، ضربان قلب هدف نباید بیشتر از 50 تا 85 درصد از بیشینه ضربان قلب باشد.

طی انجام ورزش یا پس از آن، شما می توانید ضربان قلب خود را به صورت دستی یا با استفاده از یک دستگاه نظارت بر قلب کنترل کنید. نبض خود را برای 10 ثانیه اندازه گیری کرده و آن را در عدد 6 ضرب کنید.

ورزش چگونه در بلند مدت به سلامت قلب کمک می کند؟

ورزش منظم سلامت قلب را به روش های مختلف بهبود می بخشد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

همان گونه انجام ورزش عضلات دیگر را تقویت می کند، عضلات قلب نیز از این شرایط مستثنی نیستند. تقویت عضلات قلب به پمپاژ بهتر خون در سراسر بدن و زیر کنترل نگه داشتن فشار خون کمک می کند.

زمانی که به طور منظم ورزش می کنید، جریان خون به رگ های خونی کوچک در اطراف قلب نیز بهبود می یابد. شاخه ها و اتصالات جدید بین این عروق کرونری کوچک ایجاد خواهد شد و از بیماری عروق کرونر و حملات قلبی پیشگیری می شود.

ورزش منظم سطوح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد و سطوح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد و بر همین اساس در کاهش خطر حملات قلبی نقش دارد.

ورزش نقش مهمی در حفظ وزن مناسب بدن، عاملی کلیدی برای سلامت قلب، ایفا می کند.

چه ورزش هایی برای حفظ سلامت قلب نیاز است؟

برنامه ورزشی شما باید شامل موارد زیر باشد:

تمرینات ایروبیک

تمرینات ایروبیک اغلب به نام کاردیو یا هوازی شناخته می شوند. طی انجام این تمرینات، ضربان قلب افزایش می یابد و تنفس سریع‌تر صورت می گیرد، اما فرد همچنان قادر است با دیگران بدون مشکل صحبت کند. شما می توانید دوچرخه سواری، دویدن، پیاده روی سریع، شنا، کوهنوردی و موارد دیگر را مد نظر قرار دهید. اگر با هر گونه مشکل سلامت مواجه هستید، تمریناتی با شدت کم را انتخاب کنید و بیش از حد به خود فشار وارد نکنید.

تمرینات قدرتی

انجام تمرینات قدرتی دو تا سه بار در هفته توصیه می شود تا عضلات از فرصت کافی برای ریکاوری برخوردار باشند. شما می توانید انجام یوگا، استفاده از کش های مقاومتی، یا کار با وزنه را در این زمینه مد نظر قرار دهید.

چگونه به برنامه ورزشی خود متعهد باشیم؟

حفظ علاقه و انگیزه از اهمیت بسیار زیادی در زمان ورزش برخوردار است.

در برنامه روزانه خود، زمان مشخصی را به ورزش اختصاص دهید.

انجام ورزش به همراه یکی از اعضای خانواده یا یک دوست می تواند به حفظ علاقه و انگیزه کمک کند.

هنگام انجام فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری یا دویدن، از یک دستگاه کنترل ضربان قلب یا یک سرعت سنج استفاده کنید؛ هدف خود را تعیین کرده و آن را محقق کنید.

یک جدول تهیه کرده و رکوردهای خود را در آن ثبت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha