رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، شیوع سرطان در زنان نسبت به مردان را کمتر دانست و گفت: سن ابتلا به سرطانهای سینه و پوست در زنان ایرانی 5 تا 10 سال کمتر از دیگر کشورها است.

سلامت نیوز :رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، شیوع سرطان در زنان نسبت به مردان را کمتر دانست و گفت: سن ابتلا به سرطانهای سینه و پوست در زنان ایرانی 5 تا 10 سال کمتر از دیگر کشورها است.
به گزارش مهر، دکتر رشید رمضانی اظهار داشت: شایعترین سرطان در زنان ایرانی، سرطان سینه است که بعد از آن به ترتیب سرطان پوست، روده، معده، مری، سیستم خون ساز، غده تیروئید، تخمدان، غده لنفاوی، و مثانه است.

وی افزود: در مردان بعد از سرطان پوست شایعترین سرطان به ترتیب معده، مثانه، پروستات، روده بزرگ، دستگاه خون ساز، مری، ریه،  دستگاه لنفاوی و حنجره است.
 
رمضانی ادامه داد: با توجه به اینکه سرطان سینه و پوست در زنان کشور بسیار رایج است، سن ابتلا به این بیماری در زنان ایرانی 5 تا 10 سال کمتر از دیگر کشورها است. شیوع سن ابتلا به سرطان سینه در دیگر کشورها از نیمه های دهه 50 زندگی آغاز می شود در حالی که شایعترین سن ابتلا به سرطان سینه در ایران 40 تا 50 سالگی است.
 
به گفته وی، یائسگی دیر هنگام، زایمان پس از 35 سالگی، نازایی،‌ سابقه فامیلی درجه یک و عوامل تغذیه ای از موارد خطرساز در ابتلای فرد به سرطان سینه است.
 
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از نظر شیوع سرطان در استانهای مختلف کشور، بیشترین شیوع سرطان در زنان در استانهای چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی و کمترین آن در استانهای سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha