سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 241770

دبیر علمی سی ‌و چهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی با تاکید بر اهمیت تشخیص به موقع بدخیمی‌ها به ویژه بدخیمی های شایع سینه گفت: با غربالگری می‌توان از پیشرفت سرطان پیشگیری و درمان موثر‌تری ارایه کرد.

کاهش خطرات بدخیمی ها با تشخیص به موقع پزشکی

سلامت نیوز: دبیر علمی سی ‌و چهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی با تاکید بر اهمیت تشخیص به موقع بدخیمی‌ها به ویژه بدخیمی های شایع سینه گفت: با غربالگری می‌توان از پیشرفت سرطان پیشگیری و درمان موثر‌تری ارایه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر مرتضی صانعی طاهری اظهار کرد: به طور کلی، غربالگری از دو طریق سونوگرافی و ماموگرافی صورت می‌گیرد؛ در حال حاضر کشور ما از لحاظ به روزرسانی دستگاه‌های مربوطه در شرایط مناسبی قرار دارد ولی به دلیل قیمت بالای برخی از دستگاه‌ها همچون ماموگرافی دیجیتال، بخش خصوصی قادر به خرید آن نیست.


به گزارش دبیرخانه سی ‌و چهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی ایران،وی با تاکید بر این که استاندارد کردن گزارش های رادیولوژی بسیار حائز اهمیت است، گفت: مرحله و میزان درگیری بیماری به ویژه در سرطان‌هایی همچون سرطان‌های تناسلی و مجاری ادراری باید مشخص شود تا بتوان دقیق‌ترین درمان را برای بیمار انجام داد.
دبیر علمی سی ‌و چهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی در آستانه برگزاری این کنگره اظهار کرد: این کنگره جزو معدود کنگره‌های علمی است که هر سال با مشارکت بیش از سه هزار نفر از رادیولوژیست ها، تکنیسین های رادیولوژی و مهندسین پزشکی مرتبط با رادیولوژی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این کنگره در دو بخش علمی و نمایشگاهی برگزار می‌شود، افزود: بخش علمی و سخنرانی به مدت چهار روز در 67 نشست ارائه می شود که هر کدام دو ساعت به طول می انجامد و همزمان در 12 سالن برگزار خواهد شد.
دبیر علمی سی ‌و چهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی ادامه داد: علاوه بر حضور اساتید برجسته داخل کشور، سخنرانان و صاحبنظران برجسته خارجی و ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز در این کنگره شرکت می‌کنند و 160 مقاله علمی در بخش رادیولوژی و 80 مقاله مرتبط با پرتونگاران ارائه خواهند داد.
صانعی طاهری افزود: همچنین کارگاه‌های تخصصی برگزار خواهد شد که در آنها روش‌های نرم‌افزاری و روش‌های تشخیصی جدید ارائه و مورد بررسی قرار می گیرد و روش‌های تشخیصی مطابق با استاندارد گزارش نویسی بحث و گفت‌وگو می شود.
مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: عنوان‌های اصلی کنگره در حوزه رادیولوژی مرتبط با بیماری‌های گوارشی، کودکان، عضلانی اسکلتی و دستگاه ادراری است و دو برنامه فشرده نیز در مورد بازآموزی و آخرین پیشرفت‌ها در حوزه دستگاه گوارش و دستگاه ادراری و بدخیمی‌های شایع سینه برگزار می شود.
دبیر علمی سی ‌و چهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی افزود: نمایشگاهی نیز در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد و به روزترین فناوری‌های دنیا در حوزه رادیولوژی به نمایش گذاشته می‌شود؛ البته هر چند تهیه این ابزار به علت هزینه بالا برای همه مقدور نیست اما ارتباط علمی برای رادیولوژیست‌ها حفظ می‌شود، با مشاهده پیشرفت های این حوزه، چشم انداز بلندتری ترسیم خواهد شد و ارتباطات علمی آنان در این حوزه دامنه دارتر می شود.
صانعی طاهری یادآور شد: امسال در این کنگره نرم افزارهای موبایلی برای شرکت‌کنندگان درنظرگرفته می شود که از طریق آنها برخی از سخنرانی‌ها به صورت مباحثه‌ای و چندطرفه انجام می شود و این نرم افزارها روی گوشی‌های اندروید و اپل قابل استفاده خواهد بود.
وی اظهار کرد: در بخشی از این کنگره نیز رقابت علمی رزیدنت‌ها برگزار می شود؛ دستیاران دانشگاه‌های مختلف در تشخیص بیماری‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند همچنین اساتید بورد برای دستیاران سال آخر مرور موارد بیماری‌های شایع را خواهند داشت و بیماری‌های مطرح بین اساتید بحث و نحوه بررسی بیمار به سایر همکاران ارائه می‌شود.
دبیر علمی سی ‌و چهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی خاطرنشان کرد: پنل‌هایی نیز متناسب با رشته‌های مرتبط و بالینی همچون ارتوپدی، زنان، آنکولوژی و عروق با حضور اساتید برجسته این رشته‌ها خواهیم داشت و جدیدترین دستاوردها مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha