مدیر سد و نیروگاه زاینده‌رود اصفهان با اعلام اینکه حجم آب در سد زاینده‌رود به ۱۵۶میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: ورودی سد زاینده‌رود نسبت به سال قبل یک چهارم شده است، او از شهروندان اصفهانی خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

حجم آب سد زاینده‌رود به پایین‌ترین حد در70 سال اخیر رسید

سلامت نیوز:مدیر سد و نیروگاه زاینده‌رود اصفهان با اعلام اینکه حجم آب در سد زاینده‌رود به ۱۵۶میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: ورودی سد زاینده‌رود نسبت به سال قبل یک چهارم شده است، او از شهروندان اصفهانی خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمود چیتیان با اشاره به اینکه حجم سد زاینده‌رود یک میلیارد و ۴5۰ میلیون مترمکعب است، افزود: در همین بازه زمانی درسال گذشته ۳۳۵ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد زاینده‌رود وجود داشت و ورودی آب به این سد یک چهارم سال گذشته است.

وی آب ورودی به سد زاینده‌رود را در سال گذشته 127مترمکعب برثانیه اعلام کرد و گفت: این میزان اکنون به 35.5مترمکعب بر ثانیه کاهش یافته است و میزان خروجی آن نیز 12مترمکعب بر ثانیه برآورد می‌شود.

مدیر سد و نیروگاه زاینده‌رود اصفهان تصریح کرد: از ابتدای مهر96 تاکنون تنها 512میلی‌متر بارش در منطقه کوهرنگ به‌عنوان اصلی‌ترین منبع آبی زاینده‌رود گزارش شده است درحالی‌که میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال قبل هزار و 189میلی‌متر بود.

وی با اشاره به رصد لحظه‌ای وضعیت دریاچه و آب ذخیره شده در سد زاینده‌رود، گفت: سنجش آلودگی‌ها و کیفیت آب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان محیط‌زیست و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انجام می‌شود و خوشبختانه تا‌کنون هیچ مشکلی درباره سلامت آب وجود نداشته است.

چیتیان با اشاره به اینکه طبق آمار از ۷۰ سال گذشته تا‌کنون، شاهد چنین وضعیتی در مورد سد نبوده‌ایم، تأکید کرد: در سال آبی جاری هیچ آبی برای کشاورزی رها نشد و مردم هم باید حداکثر صرفه‌جویی را در آب شرب و بهداشت داشته باشند تا امکان‌گذار از شرایط بحرانی فراهم شود. به صنایع مختلف هم تکلیف شده آب مورد نیاز خود را از پساب شهرها تأمین کنند. هرچه صنایع آب مصرفی خود را از پساب تأمین کنند سهمشان از رودخانه کم می‌شود؛تا امروز در عمل ۵۰ درصد از سهم صنایع کاهش داده شده است.

چیتیان تصریح کرد: طبق منابع و مصارفی که در شورای‌عالی آب تعیین می‌شود تصمیم گرفته شد فقط آب شرب مردم تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha