رئیس نظام پرستاری تهران: گروه پرستاری از هیات امنایی شدن دانشگاه ها تجربه خوبی ندارد، چون هیچ نماینده ای از پرستاری در هیات امنایی شدن دانشگاه ها دیده نشده است. هیات امنا عامل بازدارنده در مقابل اجرای قوانین پرستاری تلقی می شوند، در سیتم مدیریت بیمارستانی، پرستار باید پررنگ دیده شود، زیر ۵۰ تا ۶۰ درصد پرسنل بیمارستان را پرستاران تشکیل می دهند.

پرستاران به هیات امنایی شدن بیمارستان ها اعتماد ندارند

سلامت نیوز: رئیس نظام پرستاری تهران: گروه پرستاری از هیات امنایی شدن دانشگاه ها تجربه خوبی ندارد، چون هیچ نماینده ای از پرستاری در هیات امنایی شدن دانشگاه ها دیده نشده است. هیات امنا عامل بازدارنده در مقابل اجرای قوانین پرستاری تلقی می شوند، در سیتم مدیریت بیمارستانی، پرستار باید پررنگ دیده شود، زیر ۵۰ تا ۶۰ درصد پرسنل بیمارستان را پرستاران تشکیل می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، حمید چراغی روز سه شنبه در همایش فصلی مدیران پرستاری تهران، اظهارداشت: سعی کرده ایم با رویکرد عملگرا وارد حوزه فعالیت های صنفی شویم و برای اولین بار توانستیم آموزش در هیات مدیره نظام پرستاری تهران را استارت بزنیم.

وی با اشاره به استقبال پرستاران از برگزاری دوره های آمادگی، افزود: در حوزه رفاهی نیز توانسته ایم مجموعه ای را در شمال کشور با مشارکت سازمان نظام پرستاری و نظام پرستاری تهران شروع کنیم که تا کنون ۸ واحد این پروژه آماده استفاده پرستاران است.

چراغی در ادامه به موضوع بازدیدهای بیمارستانی اشاره کرد و گفت: یک تیم بازرسی به پیشنهاد هیات مدیره نظام پرستاری تهران با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت، تشکیل شد تا بازدیدهایی را از بیمارستان های خصوصی تهران داشته باشیم که بعد از بازرسی از ۱۶ بیمارستان، معاونت پرستاری وزارت بهداشت به دلایلی از ادامه کار منصرف شد.

رئیس نظام پرستاری تهران، بر پیگیری مشکلات بازنشستگی همکاران پرستار تاکید کرد و افزود: در همین رابطه، دادخواست هایی در حال تنظیم است که ثمراتی هم داشته است.

چراغی، موضوع اعتباربخشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای طرح اعتباربخشی فشار مضاعفی به پرستاران وارد می کند، این در حالی است که متاسفانه پرستاران در این طرح دیده نمی شوند.

وی، خواستار تجدید نظر در روند اجرای اعتباربخشی شد و افزود: اعتباربخشی، انجام کار خارج از شرح وظایف پرستاران است.

رئیس نظام پرستاری تهران، موضوع بیمارستان های هیات امنایی را مطرح کرد و گفت: گروه پرستاری از هیات امنایی شدن دانشگاه ها تجربه خوبی ندارد، چون هیچ نماینده ای از پرستاری در هیات امنایی شدن دانشگاه ها دیده نشده است.

وی افزود: هیات امنا عامل بازدارنده در مقابل اجرای قوانین پرستاری تلقی می شوند، زیرا اقدامی برای برقراری ضریب عصرکاری برای گروه بالین صورت نداده اند.

چراغی تاکید کرد: در سیتم مدیریت بیمارستانی، پرستار باید پررنگ دیده شود، زیر ۵۰ تا ۶۰ درصد پرسنل بیمارستان را پرستاران تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha