سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 241793

پیاده روی می تواند با تقویت استخوان های لگن، شکستگی های مربوط به این ناحیه از بدن را تا 30 درصد کاهش دهد.

4 اصل طلایی در پیاده روی، برای تقویت استخوان ها!

سلامت نیوز: پیاده روی می تواند با تقویت استخوان های لگن، شکستگی های مربوط به این ناحیه از بدن را تا 30 درصد کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازprevention ، شما می توانید تنها با چند ترفند ساده و انجام آنها به طور منظم، از استخوان هایتان بیشتر محافظت کنید و خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن را کاهش دهید.

در اینجا برخی از راه های بی خطر و موثر برای انجام پیاده روی به منظور تقویت استخوان ها معرفی شده است. البته به شرط این که شما پیاده روی را حداقل 5 بار در هفته و به مدت 30 دقیقه در هر بار انجام دهید.

بپرید: بنا به مطالعات فرم خاصی از پرش می ‌تواند در زنان پیش از سن یائسگی، باعث تقویت استخوان‌ها شود. زنان 25 تا 50 ساله ‌ای که 20 بار متوالی، دو بار در روز می پرند، چگالی استخوان لگن شان به میزان چشمگیری بعد از چهار ماه افزایش می ‌یابد. شما باید بپرید و سپس پیش از پرش بعدی، 30 ثانیه استراحت کنید.

در شیب رو به بالا راه بروید: یک راه عالی برای افزایش فشار مفید روی استخوان‌ ها، بالا و پایین رفتن از پله‌ ها یا سربالایی است. اگر اطراف‌ تان مسیرهای سربالایی زیادی دارید، کافیست دو یا سه بار پله ‌ها یا سربالایی ‌ها را بالا و پایین کنید. می ‌توانید از پله‌های بیرونی یک ساختمان بزرگ استفاده کنید و یا از تردمیل کمک بگیرید. صرف چند دقیقه زمان برای بالا و پایین رفتن، تاثیرات شگفت انگیزی روی چگالی استخوان‌ها دارد.

سریع راه بروید: انجام ورزش های شدید بهترین راه برای تقویت استخوان ها است اما شاید شما نتوانید این ورزش های سنگین را همیشه انجام دهید. پس یک انتخاب برای شما وجود دارد که راحت تر است و آنهم این که سریع راه بروید. مطالعات نشان داده در میان زنانی که در دوران بعد از یائسگی به سر می ‌برند، آنهایی که حداقل چهار بار در هفته پیاده روی تند دارند، نسبت به کسانی که تفریحی پیاده روی می ‌کنند، خطر شکستگی استخوان لگن ‌شان کمتر است. علاوه بر این پیاده روی با سرعت زیاد انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که کمردرد یا مشکل مفاصل دارند.

به سمت عقب پیاده روی کنید: تغییر جهت حین پیاده روی یعنی قدم برداشتن به پهلو یا قدم برداشتن به سمت عقب می‌تواند تاثیر مشابه ورزش ‌های با شدت بالا را برای افزایش چگالی استخوانی داشته باشد. در هر جلسه پیاده روی، 30 ثانیه از پهلوها قدم بردارید، 30 ثانیه هم به سمت عقب بروید، روی پاشنه ‌ها و پنجه ‌ها. سعی کنید این الگو را هر سه تا پنج دقیقه تکرار نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha