چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 241810

بسیاری از افراد از سردردهایی شکایت دارند که تنها سمت راست سرشان را درگیر می‌کند.

علل سردردهای یک‌طرفه چیست؟

سلامت نیوز:بسیاری از افراد از سردردهایی شکایت دارند که تنها سمت راست سرشان را درگیر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، این درد ممکن است با علائم دیگری از قبیل احساس خستگی، حالت تهوع و اختلالات بینایی همراه باشد.

هر سال تقریبا ۵۰ درصد بزرگسالان دچار سردرد می‌شوند و این عارضه از شایع‌ترین مشکلات جسمی در میان افراد است.

اما سوال این است که چه عواملی موجب بروز سردرد در ناحیه راست سر می‌شوند؟ سردردهایی که با بروز درد در سمت راست سر خود را نشان می‌دهند می‌توانند از عوامل مختلفی ناشی شوند که یکی از آن‌ها مشکلات عصب‌شناختی است.

عارضه‌های عصب‌شناختی موجب بروز درد در یک سمت سر می‌شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به نورالژی اکسی پیتال، آرتریت گیجگاهی و نورالژی عصب سه‌قلو اشاره کرد.

همچنین مصرف برخی از انواع داروهای تجویزی یا بدون نسخه نیز می‌توانند با عارضه جانبی سردرد همراه باشند. مصرف بیش از حد داروهایی همچون استامینوفن، آسپرین و ایبوپروفن می‌تواند موجب سردرد شود.

به علاوه آلرژی‌ها، خستگی، ضربه به سر، عفونت‌ها از جمله عفونت سینوس‌، تغییر در سطح قند خون و تومورها هم می‌توانند موجب احساس درد در تمامی نقاط سر یا یک سمت آن شود.

بیش از ۳۰۰ نوع سردرد وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آن‌ها دلیل مشخصی ندارند. هرچند، میگرن یا سردرد خوشه‌ای موجب درد در سمت راست سر می‌شوند. همچنین سردردهای تنشی در برخی از افراد با بروز درد در یک سمت سر همراه هستند.

بسیاری از انواع سردردها به خودی خود قابل درمان هستند اما اگر افراد به طور مرتب دچار این عارضه شوند باید به پزشک مراجعه کرده تا علت آن مشخص شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین درصورتیکه در کنار سردرد علائم دیگری همچون تغییر در قدرت بینایی، احساس گیجی، تب، افزایش در هنگام حرکت، سفتی گردن، تغییرات شناختی یا شخصیتی و اختلال در خواب ظاهر شود باید به پزشک مراجعه کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha