عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت: پیشنهاد ادغام آموزش پزشكی از وزارت بهداشت در وزارت علوم مبنای علمی ندارد و به صلاح كشور نیست و به نظر می‌رسد این پیشنهاد بدون هیچ گونه بررسی و نقد علمی مطرح شده است.

 سلامت نیوز :عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت: پیشنهاد ادغام آموزش پزشكی از وزارت بهداشت در وزارت علوم مبنای علمی ندارد و به صلاح كشور نیست و به نظر می‌رسد این پیشنهاد بدون هیچ گونه بررسی و نقد علمی مطرح شده است.

مسعود پزشكیان در گفت‌وگو با  فارس، درباره پیشنهاد ادغام وزارت بهداشت و وزارت علوم اظهار داشت: بارها وزارت بهداشت اعلام كرده كه در فكر ادغام با وزارت علوم نیست، البته همكاری كردن و فعالیت دو جانبه موضوع خوبی است اما ادغام به صلاح نیست.

وزیر اسبق بهداشت افزود: اگر قرار است ادغامی اتفاق بیفتد، باید بررسی و مطالعه‌ای ارائه شود اما اگر همین طور بخواهیم پیشنهاد دهیم بدون اینكه مبنای علمی داشته باشد كار كارشناسی انجام نداده‌ایم.

پزشكیان تصریح كرد: مبنای علمی حرف‌ها باید به نقد گذاشته شود و اگر سیستم در حال حاضر بخواهد به صورت صحیح عمل كند باید اساس استراتژیك برنامه‌های خود را نشان دهد.

وی گفت: اگر استراتژی‌هایی كه برای ادغام وزارت بهداشت و وزارت علوم تاكنون نوشته شده است غیر علمی بوده كه هیچ اما اگر درست بوده است نمی‌تواند این اتفاق بیفتد. لذا برنامه‌های پیشنهادی باید شفاف شود.

وزیر سابق بهداشت افزود: به نظر می‌رسد طرح دوباره پیشنهاد ادغام آموزش پزشكی از وزارت بهداشت به وزارت علوم بدون بررسی علمی و كارشناسی مطرح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha