چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 241867

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که طلاق گرفتن زوج ها خطر ابتلا به حملات قلبی متعدد را در آنها افزایش می دهد.

خطر حملات قلبی مکرر در انتظار زوج های مطلقه

سلامت نیوز:  نتایج یک مطالعه نشان می دهد که طلاق گرفتن زوج ها خطر ابتلا به حملات قلبی متعدد را در آنها افزایش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان پیش از این ثابت کرده بودند که افراد مطلقه در قیاس با افراد مجردی که طلاق نگرفته اند با افزایش خطر مرگ ناشی از حوادث قلبی عروقی روبرو هستند؛ با این وجود نتایج یک انالیز جدید از افزایش احتمال حوادث قلبی عروقی مکرر در افراد مطلقه خبر می دهد.


محققان موسسه کارولینسکا در استکهلم در سوئد در این مطالعه داده های حدود 30 هزار نفر را که به اولین حمله قبلی مبتلا شده بودند، در طول یکسال بعد از این حادثه تجزیه و تحلیل کردند. محققان آنها را برای چهار سال تحت کنترل قرار دادند و وضعیت تاهل آنها را ارزیابی کردند.


محققان متوجه شدند که خطر تکرار حمله قلبی در بیماران مطلقه نسبت به بیماران متاهل 18 درصد بیشتر است.
کارشناسان پیش از این اعلام کرده بودند که افراد متاهل به ویژه اگر همسر مهربان داشته باشند، برای تبعیت از دستورات پزشک و اصول سلامتی، بیشتر تشویق می شوند.


در این مطالعه جدید که توسط محققان موسسه کارولینسکا در سوئد انجام شد، افرادی هم که عضو خانواده کمتر مرفه بودند، بیشتر در معرض خطر عود یک بیماری قلبی قرار داشتند.


از دیگر نتایج مطالعه جدید این بود که خطر بازگشت بیماری قلبی در افرادی که بیش از 12 سال سابقه تحصیل داشتند در قیاس با افرادی که 9 سال یا کمتر سابقه تحصیل داشتند، 14 درصد کمتر بود.
این مطالعه در مجله Preventive Cardiology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha