مطالعه نشان می دهد منطقه مغزی مرتبط با حافظه و زوال عقل، می تواند نشانه های مهمی از بیماری های سلامت روان نظیر اعتیاد، اضطراب و افسردگی را به همراه داشته باشد.

ارتباط منطقه حافظه در مغز با اضطراب و افسردگی

سلامت نیوز:مطالعه نشان می دهد منطقه مغزی مرتبط با حافظه و زوال عقل، می تواند نشانه های مهمی از بیماری های سلامت روان نظیر اعتیاد، اضطراب و افسردگی را به همراه داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، این منطقه مغز موسوم به هیپوکامپ، ساختاری به شکل اسب دریایی است که در اعماق مغز قرار گرفته است.

این منطقه به عنوان بخشی از سیستم لیمبیک نقش مهمی در پردازش حافظه و شناخت فضایی، از جمله نحوه یادگیری انسان ها در تشخیص و مکان یابی محیط، ایفاء می کند.

هیپوکامپ به خاطر نقشش در حافظه و زوال عقل، بخصوص در رابطه با بیماری آلزایمر، شناخته شده است. به عنوان نمونه، در بیماران مبتلا به آلزایمر، این منطقه یکی از اولین مناطق مغزی است که آسیب می بیند.

مطالعه نشان داد هیپوکامپ شکمی در موش ها، منطقه فرعی مرتبط با هیپوکامپ قدامی در انسان ها، نقش مهمی در تنظیم و کنترل هیجان ایفاء می کند.

«راتسوکو آیتو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تورنتو، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد که ما باید در مورد نحوه عملکرد هیپوکامپ در پردازش اطلاعات بازنگری کنیم.»

مطالعه نشان می دهد از آنجائیکه هیپوکامپ در رفتار انگیزشی نقش دارد، ممکن است دیدگاه مهمی نیز در مورد طیف وسیعی از بیماری های سلامت روان رائه کند.

به عنوان مثال ممکن است اعتیاد با نقص انگیزه رویکرد مرتبط باشد. از سوی دیگر اضطراب و افسردگی با رفتارهای اجتنابی مرتبط باشند که همگی اینها در این بخش از مغز تقویت می شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha