سلامت نیوز : یك فوق تخصص چشم‌پزشكی گفت: افرادی كه زمینه حساسیت و خشكی چشم دارند، در فصول سرد سال بیشتر دچار اشك‌ریزش و سوزش چشم می‌َشوند.

مهدی بهنیا در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: در فصل زمستان به خاطر سرد شدن هوا، چشم‌ها بیشتر تحریك می‌شوند. این تحریكات به صورت اشك‌ریزش خود را نشان می‌دهد؛ در حقیقت اشك‌ریزش به این دلیل اتفاق می‌افتد تا جلوی تحریكات چشم را بگیرد.

وی گفت: افرادی كه زمینه حساسیت و خشكی چشم دارند در فصول سرد سال بیشتر دچار اشك‌ریزش و سوزش چشم می‌َشوند البته اشك‌ریزش در افرادی كه هیچ‌گونه مشكل چشمی ندارند نیز دیده می‌شود اما جای نگرانی نیست چرا كه اشك‌ریزش در هوای سرد، عوارض درازمدتی ندارد.

این فوق‌تخصص شبكیه چشم ادامه داد: اگر مقدار اشك‌ریزش زیاد شود به طوری كه فرد قادر به انجام فعالیت روزانه نظیر رانندگی نباشد، می‌توان با استفاده از مكمل‌‌ قطره‌ اشك مصنوعی، پوشش نسبتاً غلیظ‌‌تری بر روی سطح چشم ایجاد كرد كه با این اقدام، جلوی تماس عوامل تحریك‌كننده با سطح چشم گرفته می‌شود.

بهنیا استفاده از عینك‌های پهن آفتابی را برای جلوگیری از برخورد باد سرد به چشم مؤثر دانست و افزود: افراد می‌توانند از عینكی با فریم پهن و شیشه ساده در فصول سرد سال استفاده كنند. این كار مانع از ورود گرد و خاك، آلودگی‌هوا و باد سرد به چشم می‌شود همچنین با این اقدام، تبخیر اشك كم شده و اشك بیشتری در چشم می‌ماند.

این فوق‌تخصص شبیكه چشم‌ تصریح كرد: اگر با انجام این كار‌ها، اشك‌ریزش و سوزش چشم در فصول سرد سال بهبود پیدا نكرد، باید وضعیت لایه اشكی، حساسیت سطح چشم و مجرای اشكی توسط چشم‌پزشك بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha