رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: دستاوردهای ادغام آموزش پزشكی در وزارت بهداشت از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی است اما از همان زمان ادغام، وزارت علوم به دنبال بازگرداندن آموزش پزشكی بود. این كار به صلاح مملكت نیست و بهتر است وزارت علوم به فكر حل مشكلات خودش باشد.

وزارت علوم به جای تصرف وزارت بهداشت به فكر حل مشكلات خودش باشد
سلامت نیوز :رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: دستاوردهای ادغام آموزش پزشكی در وزارت بهداشت از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی است اما از همان زمان ادغام، وزارت علوم به دنبال بازگرداندن آموزش پزشكی بود. این كار به صلاح مملكت نیست و بهتر است وزارت علوم به فكر حل مشكلات خودش باشد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با فارس در واكنش به پیشنهاد یكی از مسئولان وزارت علوم مبنی بر ادغام دوباره آموزش پزشكی در وزارت علوم افزود: بنده چنین پیشنهادی را جدیداً ندیده‌ام اما از همان زمان ادغام آموزش پزشكی در وزارت بهداشت، مسئولان وزارت علوم با جداشدن آموزش پزشكی از حیطه مدیریت خود مخالف بودند و در آینده نیز همین طور خواهد بود.

رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ادغام آموزش پزشكی در وزارت علوم یكی از افتخارات مهم نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب است و به دلایل متعدد سازمان‌های جهانی این الگوی موفق نظام جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی گفت:‌ ادغام آموزش پزشكی در وزارت بهداشت باعث شده آموزش پزشكان و كادر پزشكی در كشور جامع نگر و جامعه نگر شود و به همین علت كیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در كشور افزایش یافته است ضمن اینكه با گسترش دانشگاه‌های علوم پزشكی كمیت تعداد كادر پزشكی كشور نیز افزایش داشته و توانسته‌ایم پزشكان و محققانی در علوم پزشكی تربیت كنیم كه اكنون از افراد برجسته در عالم پزشكی هستند.

وی ادامه داد: اگر آموزش پزشكی در وزارت علوم بود دغدغه آن فقط آموزش بود و دیگر دغدغه ارتقا سلامت و بهبود شاخص‌های سلامت در جامعه را نداشت و به همین علت هرگز نمی‌توانستیم به چنین دستاوردهای بزرگی برسیم در حالی كه وزارت بهداشت نیروهای مورد نیاز خود را با هدفگذاری و برنامه‌ریزی و با نگاه به نیاز كشور تربیت می‌كند.

شهریاری اضافه كرد: یك نمونه آن تربیت پرستاران در نظام قدیم وزارت علوم است كه فارغ التحصیلان آن بعد از ورود به مراكز درمانی می‌دیدند كه آموزه‌های تئوریك آنها با آنچه در مراكز درمانی می‌گذرد هماهنگی ندارد و به همین علت دچار سردرگمی و یأس می‌شدند اما امروز پرستاران و كادر پزشكی در حین تحصیل در مراكز درمانی وارد می‌شوند و به صورت عملی آموزش می‌بینند.

رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت علوم نه تنها هیچكدام از این دغدغه‌ها را برای نظام سلامت ندارد بلكه خودش كلی گرفتاری و مشكل دارد و بهتر است به جای تلاش برای بازگرداندن آموزش پزشكی به مجموعه خود به فكر حل مشكلات خودش باشد، دانشگاه‌های ما اكنون كلی مشكل دارند و بهتر است وزارت علوم برای خود مشكل جدید ایجاد نكند.

وی ادامه داد: ادغام مجدد آموزش پزشكی در وزارت علوم منطقی و به صلاح كشور نیست اما متأسفانه از سالهای گذشته طرفدارانی در وزارت علوم و كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha