عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات اختلال در روند اجرای طرح تحول سلامت، همسو نبودن اعتبارات با برنامه‌هایی بود که در این طرح دیده شده است، گفت افزایش منابع این طرح با وجود کمبود منابع کنونی امکانپذیر نیست.

افزایش منابع طرح تحول سلامت با کمبود منابع کنونی امکانپذیر نیست

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات اختلال در روند اجرای طرح تحول سلامت، همسو نبودن اعتبارات با برنامه‌هایی بود که در این طرح دیده شده است، گفت افزایش منابع این طرح با وجود کمبود منابع کنونی امکانپذیر نیست.

به گزارش سلامت نیوز، محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا درخصوص تداوم اجرای طرح تحول سلامت گفت: اخیرا جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت درباره تداوم اجرای طرح تحول سلامت در کمیسیون بهداشت مجلس برگزار کردیم و مقرر شد که اجرای این طرح با دقت و خطای کمتر در سال 97 تداوم یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در برنامه ششم توسعه نسبت به اجرای طرح تحول سلامت به خصوص در بخش راهنمای بالینی و بازنگری خدمات پایه و سطح بندی خدمات پزشکی مواردی مطرح شده که باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت مردم برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌ها با مشکل مواجه بودند، گفت: با اجرای این طرح، خدمات درمانی به طور کامل در بیمارستان‌ها به بیماران ارائه شد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات اختلال در روند اجرای طرح تحول سلامت، همسو نبودن اعتبارات با برنامه‌هایی بود که در این طرح دیده شده است، گفت: متأسفانه منابع با مصارف برابر نشده و در نتیجه مشکلاتی را در مسیر ارائه خدمات به مردم و بیماران ایجاد کرده است.

امینی‌فرد با بیان اینکه طرح تحول سلامت باید مورد بازنگری قرار بگیرد، گفت: با توجه به اینکه نقطه آغاز اجرای طرح تحول سلامت تعیین یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده، مجلس همچنان می‌تواند نقش مثبتی را برای تعیین منابع مالی آن ایفا کند و باید تلاش کرد منابع پایدارتری برای اجرای طرح تحول سلامت ایجاد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: افزایش منابع طرح تحول سلامت با وجود کمبود منابع کنونی امکانپذیر نیست. از طرفی دولت برای تداوم آن عزم جدی دارد اما باید ادامه اجرای آن با برنامه ریزی صحیح انجام شود که وزارت بهداشت باید این سازو کار را تعیین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha