یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 24193

بازارچه ی غذای ماهیانه به نفع بیماران مبتلا به ام.اس، 19 و 20 بهمن ماه در انجمن ام.اس ایران برپا می شود.

بازارچه غذای بهمن ماه به نفع بیماران ام.اس
به گزارش سلامت نیوز، در این بازارچه غذاهایی که توسط جمعی از خیرین طبخ شده است به نفع بیماران به فروش می رسد. علاقمندان می توانند ساعت 11:30 الی 14:30 به نشانی تهران - خیابان وصال شیرازی - بین خیابان های انقلاب و طالقانی - کوچه ی شمس - انجمن ام.اس ایران مراجعه کنند.

مبتلایان به بیماری ام.اس، دچار اختلال در سیستم عصبی می شوند که این اختلال در بیماران مختلف شدت و ضعف دارد. متاسفانه در سالیان اخیر شیوع به این بیماری در ایران رو به گسترش است. محققان تاکنون علت ابتلا به این بیماری و نیز درمان قطعی آن را کشف نکرده اند و داروهای موجود تنها می توانند جلوی رشد  آن را بگیرند. مبتلایان به این بیماری البته در مواردی رو به بهبود و حتی به طور کامل معالجه شده اند.

ماه گذشته انتشار یک خبر اشتباه باعث نگرانی بخشی از بیماران مبتلا به ام.اس و خانواده های آنها شده بود؛ یک متخصص مغز و اعصاب، گفته بود که مبتلایان به یک بیماری شاید حدود 5 سال بیشتر زنده نمانند ولی رسانه ای که آن خبر را منتشر کرد، به اشتباه نام بیماری ام.اس را در آن خبر نوشته بود.

یکی از نگرانی های بیماران ام.اس، عدم اطلاع جامعه نسبت به عوارض این بیماری است. همین امر سبب می شود که اکثر مبتلایان به ام.اس، ابتلا به آن را از اطرافیان پنهان می کنند. هم اکنون قریب به دو میلیون نفر در جهان و حدود 30 هزار نفر در ایران به ام.اس مبتلا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha