موضوع درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیکی، از چالش های نظام سلامت است. زیرا، بیمه های تجاری به رغم دریافت حق بیمه شخص ثالث، سهم بیمارستان ها را به موقع پرداخت نمی کنند.

بیمه های تجاری پول درمان مصدومان حوادث ترافیکی را نمی دهند

سلامت نیوز:موضوع درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیکی، از چالش های نظام سلامت است. زیرا، بیمه های تجاری به رغم دریافت حق بیمه شخص ثالث، سهم بیمارستان ها را به موقع پرداخت نمی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رضا رضایی رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: هر مصدوم ترافیکی به هر علتی به بیمارستان مراجعه کند کسی نمی‌پرسد بیمه‌داری یا خیر. مصدومان ترافیکی از همان ابتدای ورود به بیمارستان بدون قید و شرط پذیرش و تحت درمان قرار می گیرند.

وی با انتقاد از بیمه های تجاری در مسیر ارائه خدمات به مصدومان ترافیکی، افزود: عدم التزام برخی از بیمه‌های تجاری به قانون کشور موجب شده وزارت بهداشت بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داشته باشد.

رضایی با تاکید بر این موضوع که بیمه‌ها باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: چرا پولی را که مردم بابت بیمه تصادفات پرداخت می‌کنند جای دیگری هزینه می‌کنند.

رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: بیمه های تجاری، مطالبات وزارت بهداشت را با تاخیر بسیار زیادی پرداخت می کنند و در بند «ب» ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب شد که بیمه های تجاری همزمان با دریافت حق بیمه از مردم، ۱۰ درصد بیمه سرنشین، شخص ثالث و مازاد را به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت واریز کنند تا مشکل نقدینگی در تامین هزینه های مصدومان وجود نداشته باشد اما بیمه های تجاری از این قانون تمکین نکردند.

رضایی افزود: راه چاره تمکین قانون است و باید قانون اجرایی شود.

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، نیز با عنوان این مطلب که وقوع ۷۳ درصد از تصادفات در کشور جاده ای و ۲۷ درصد شهری است، گفت: هم دولت و هم مجلس باید ورود کنند و مشکلات بیمه ای و درمان حل شود.

وی، همچنین خواستار نظارت بیشتر بیمه مرکزی بر عملکرد بیمه های تجاری شد و افزود: بسته خدمتی باید شفاف باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha