یک نماینده مجلس، رای دیوان عدالت اداری برای حذف حق مدیریت داروخانه‌ها را اجحاف در حق داروخانه‌هایی دانست که مسئول فنی دائمی دارند و بر ضرورت بازنگری این رای تاکید کرد.

رای دیوان عدالت درباره حذف حق فنی داروخانه ها بازنگری شود

سلامت نیوز:یک نماینده مجلس، رای دیوان عدالت اداری برای حذف حق مدیریت داروخانه‌ها را اجحاف در حق داروخانه‌هایی دانست که مسئول فنی دائمی دارند و بر ضرورت بازنگری این رای تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، اصغر سلیمی، در مورد رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت دریافت حق مدیریت توسط داروخانه‌ها، گفت: قطعا دیوان عدالت اداری باید در این مورد با سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هماهنگی لازم را انجام دهد، ضمن اینکه لازم است به گونه ای اقدام شود که در حق مردم نیز اجحافی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از داروخانه ها مسئول فنی به صورت دائم در داروخانه ها حضور داشته و به ارائه خدمات مشاوره می پردازد که باید حق مدیریت دریافت کند.

سلیمی تاکید کرد: اگر بخواهیم دریافت حق مدیریت داروخانه ها را ممنوع کنیم قطعا آنها در پرداخت اجاره بها ملک، پرداخت دستمزد کارکنان و خرید دارو و امکانات مورد نیازشان با مشکل مواجه می شوند که نتیجه آن به نفع جامعه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون این رای باید مورد بازنگری قرار گیرد و دغدغه های داروسازان مدنظر قرار داده شود به طوری که داروخانه ها بتوانند حق فنی خود را دریافت کنند.

این نماینده مجلس، یادآورشد: البته باید با داروخانه هایی که فاقد مسئول فنی هستند و به بیماران مشاوره دارویی ارائه نمی دهند ولی حق فنی دریافت می کنند برخورد جدی شده و در مقابل از داروخانه هایی که به ارائه خدمات مشاوره دارویی می پردازند، حمایت شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha