سلامت نیوز :وزیر رفاه و تامین اجتماعی از افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی به بالای 90 درصد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: دو میلیون و 600 هزار نفر از اقشار کم درآمد تحت پوشش بیمه هستند.
به گزارش مهر، صادق محصولی در همایش "تقدیر از کارفرمایان حامی کارگر" که در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد برگزار شد اظهار کرد: این تعداد با استفاده از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر این که چنین ضریب نفوذ بیمه اجتماعی در کشورهای منطقه بی‌نظیر است، عنوان کرد: وضعیت تامین اجتماعی به لحاظ ضریب نفوذ، حتی با کشورهای اروپایی نیز قابل رقابت خواهد بود.

وزیر رفاه در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، فرایند اجرای این قانون را عالی توصیف و یادآور شد: با همکاری مردم، کارآفرینان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و فعالان در بخش خدمات، روند اجرای طرح به خوبی پیش رفته و مطمئن هستم که با اجرای کامل هدفمند سازی یارانه‌ها، کشور به قله‌های پیشرفت و عدالت نزدیک‌تر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از یک میلیون و 400 هزار کارگاه کوچک و بزرگ در کشور که از پوشش بیمه تامین اجتماعی برخوردارند، عنوان کرد: تولید کنندگان و کارفرمایان با همکاری در بخش بیمه‌ای، می‌توانند بخش درمان را تقویت کنند.

محصولی تصریح کرد: بدون عملکرد درست بخش بیمه‌ای، بخش درمان صندوق هر چقدر که قوی باشد، باز هم می‌لنگد.

وزیر رفاه در ادامه با تاکید بر این که تولید ثروت در فرهنگ اسلامی امری ارزشمند است، بیان کرد: ایجاد ثروت در یک جامعه اسلامی موجب رفع فقر، محرومیت و بیکاری و نیز موجب پیشرفت کشور است.

محصولی با تاکید بر این که آنچه در اسلام مضموم است، اشرافی‌گری است، کارآفرینی و تولید ثروت را یک مجاهدت در عصر حاضر توصیف و تاکید کرد: همان گونه که در دوره‌ای حضور در میادین جنگی مجاهدت محسوب می‌شد، اکنون نیز تولید ثروت و کارآفرینی یک مجاهدت در راه پیشرفت کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha