معاون پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ بسته اجرایی کاهش خطرفروریزش در شهر تهران خبر داد.

ابلاغ بسته اجرایی کاهش خطرفروریزش در شهر تهران

سلامت نیوز:معاون پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ بسته اجرایی کاهش خطرفروریزش در شهر تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بهنام سعیدی در این باره گفت: از مدت ها قبل بحث پیرامون تهیه و تدوین بسته اجرایی کاهش خطر فروریزش در شهر تهران در دستورکار قرار گرفت و نهایتا با برگزاری جلسات مختلف با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه این بسته تصویب شده و اخیر ا نیز از سوی هیئت وزیران برای اجرا ابلاغ شد.

وی با اشاره به ابلاغیه دیگر هیات وزیران در حوزه مدیریت بحران تصریح کرد: تهیه و تدوین سند آسیب­ شناسی مدیریت بحران کلانشهرهای کشور اقدام دیگری بود که با محوریت معاونت پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور انجام شد و سرانجام به تصویب رسیده و توسط هیئت وزیران برای اجرا ابلاغ شد.

معاون پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از تهیه، تدوین و تصویب ضابطه 406 که مربوط به برنامه آمادگی مدارس در برابر زلزله است خبر داد و گفت: این ضابطه پس از تصویب از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور به تمامی دستگاه­ های ذیربط و استان­ های سراسر کشور ابلاغ شد تا اجرایی شود.

سعیدی از آموزش به آموزش 200 فرماندار، 31 معاون هماهنگی امور عمرانی، 31 مدیر کل مدیریت بحران استان ها و 60 کارشناس ستادی و استانی در زمینه­ های آشنایی با وظایف و کاهش خطرپذیری لرزه­ ای خبر داد و گفت: علاوه بر آن حدود 10 هزارنفر از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در 24 استان کشور به مدت 44 ساعت تحت آموزش تخصصی قرار گرفتند.

به گفته وی، در سال گذشته سه دوره آموزشی مدیریت بحران با محوریت کودکان و با همکاری صندوق کودکان سازمان ملل متحد در یونیسف در استان­ های هرمزگان، فارس و خراسان رضوی برگزار شده و 300 نفر از دست‌اندرکاران دستگاه­ های ذیربط مدیریت بحران در زمینه کودکان در چهار محور آب و بهداشت، تغذیه، حمایت از کودک و آموزش تحت آموزش قرارگرفتند.

معاون پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش خاطرنشان کرد: درس مدیریت بحران در دروس دانشگاهی سراسر کشور گنجانده شده و سرفصل­ های مربوط به آن نیز توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه­ های سراسر کشور ابلاغ شد، علاوه بر آن مقطع دکتری مهندسی سوانح در دانشگاه­ های مادر کشور با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده و در دانشگاه های علوم پزشکی نیز درس مدیریت مخاطرات در سلامت و بلایا در دانشگاه­های علوم پزشکی سراسر کشور گنجانده شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha