دبیر اجرایی کنگره قاره‌ای درماتولوژی با اشاره به اینکه ۲۰درصد اگزماهای تماسی از نوع آلرژیک و ۸۰درصد از نوع تحریکی است، گفت: درمان این بیماری علاوه بر پیشگیری، بستگی به وسعت و انتشار آن دارد.

راهکارهای درمانی اگزمای پوست/ شایع ترین اگزمای تماسی

سلامت نیوز:دبیر اجرایی کنگره قاره‌ای درماتولوژی با اشاره به اینکه ۲۰درصد اگزماهای تماسی از نوع آلرژیک و ۸۰درصد از نوع تحریکی است، گفت: درمان این بیماری علاوه بر پیشگیری، بستگی به وسعت و انتشار آن دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر منصور نصیری کاشانی در آستانه برگزاری کنگره قاره‌ای درماتولوژی اظهار داشت: این کنگره به همت مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بیماری اگزما یکی از موارد مورد بحث در این کنگره است، اظهار داشت: اگزما شایع‌ترین بیماری پوستی بوده که افراد به دلیل آن به پزشکان و متخصصان پوست مراجعه می‌کنند و درواقع این مشکل نوعی حساسیت پوستی بوده که به شکل التهاب، ضایعات خارش‌دار و قرمزی در نواحی که در تماس با ماده بیرونی است ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین اگزمای تماسی اگزمای تحریکی بوده که با تماس با آب،‌ شوینده‌ها و ... ایجاد می‌شود، گفت: قرمزی، خارش، ترک، ضخیم شدن پوست و ایجاد دانه‌های ریز آبدار خارش‌دار از نشانه‌های این نوع اگزما است.

دبیر اجرایی کنگره قاره‌ای درماتولوژی اضافه کرد: اگزما فرم‌های مختلفی داشته و به طور کلی ۸۰ درصد اگزماهای تماسی از نوع تحریکی و ۲۰ درصد اگزماهای تماسی از نوع آلرژیک است. نماهایی مشابه به یکدیگر داشته و افتراق این دو مشکل از یکدیگر سخت‌ است.

نصیری کاشانی اضافه کرد: از هر ۱۰نفر که با ماده تماسی که باعث ایجاد اگزما شده در ارتباط بوده یک نفر ممکن است دچار اگزمای تماسی از نوع آلرژیک بوده و بدن آن واکنش نشان دهد. همچنین پزشکان همیشه به طور دقیق موفق به افتراق و تشخیص این دو مورد نبوده و از طریق پچ تست این مساله را تشخیص می‌دهند.

وی گفت: یکسری از موارد که سبب حساسیت می‌شوند طی ۴۸ ساعت از طرقی به پوست چسبانده و واکنش پوست را ارزیابی می‌کنند تا از این طریق اگزمای آلرژیک را متوجه شوند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه در اگزمای مساله پیشگیری حائز اهمیت است گفت: فردی که اگزما دارد باید تماس خود را با موادی همچون شوینده‌ها، گردو خاک و ... کاهش دهد و از این مواد دوری کند. درمان این بیماری نیز علاوه بر پیشگیری بسته به وسعت و انتشار آن دارد که پزشک داروی تزریقی، خوراکی یا مالیدنی تجویز می‌کند.

دبیر اجرایی کنگره قاره‌ای درماتولوژی خاطرنشان کرد: در مواردی که بیماری اگزما محدود باشد اصولا از داروهای مالیدنی و زمانی که گسترده و وسیع باشد پزشک داروهای تزریقی خوراکی تجویز می‌کند.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha