سلامت نیوز :دبیر انجمن پزشكان عمومی ایران خواستار توجه به فقدان انگیزه و عدم اعتماد پزشكان متخصص به پیامد‌های اجرای طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع در كشور شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، دكتر بهروز عباسی، دبیر انجمن پزشكان عمومی كشور با اشاره به اهمیت توجیه و تبیین طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع برای متخصصان رشته‌های مختلف علوم پزشكی گفت: با توجه به این كه با اجرای طرح نظام ارجاع و پزشك خانواده پزشكان متخصص به عنوان سطح دوم ارایه خدمات درمانی به مردم نقش مهمی در تأمین سلامت جامعه خواهند داشت باید فقدان انگیزه و عدم اعتماد آنان درباره اجرای این طرح را كه ناشی از تبیین نشدن صحیح هدف و ماهیت طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع است، به خوبی در نظر گرفت.
وی افزود: در حال حاضر عموم پزشكان متخصص نگرانند كه با اجرای طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع تعداد بیماران و مراجعان آنها كاهش یافته و بر میزان درآمدشان تأثیر منفی داشته باشد كه همین موضوع به نوعی عدم مقبولیت و همراهی پزشكان متخصص را با اجرای این طرح به دنبال داشته است.
دكتر عباسی با اشاره به برگزاری همایش «پزشك خانواده و نظام ارجاع، چالش‌ها و چشم‌اندازها» ابراز امیدواری كرد كه بررسی نگرانی‌ها و سوالات پزشكان متخصص كشور به عنوان یك چالش مهم در راه اجرای این طرح، در این همایش مورد توجه قرار گیرد.
شایان ذكر است كه اولین همایش «پزشك خانواده و نظام ارجاع، چالش‌ها و چشم‌اندازها» 23 بهمن ماه توسط سازمان نظام پزشكی با همكاری شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما و برخی ارگان‌های متولی حوزه سلامت كشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha