شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 241952

اگرچه برخی نشانه های پیری زودرس پوست را می توان با استفاده از آرایش پنهان کرد، اما افراد بسیاری در پی روش هایی هستند تا آنها را به حداقل رسانده و از رخ دادنشان پیشگیری کنند.

عاداتی برای پیشگیری از پیری زودرس پوست

سلامت نیوز: اگرچه برخی نشانه های پیری زودرس پوست را می توان با استفاده از آرایش پنهان کرد، اما افراد بسیاری در پی روش هایی هستند تا آنها را به حداقل رسانده و از رخ دادنشان پیشگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز، شما می توانید پیشگیری از پیری زودرس پوست را در هر زمانی آغاز کنید و نیازی نیست منتظر بمانید تا چین و چروک ها روی پوست ظاهر شوند تا اقدامات پیشگیرانه و محافظتی را مد نظر قرار دهید.

به گزارش "استپ تو هلث"، پیر شدن پوست امری اجتناب ناپذیر است. اگرچه روش های مختلفی برای مقابله با این شرایط وجود دارند، اما در برخی از برهه های زندگی خود باید آن را بپذیریم. اما مشکل این است که پیری پوست برای افرادی بسیاری پیش از موعد رخ می دهد و در سنین جوانی نیز ممکن است پوست ظاهری غیر طبیعی و پیر به خود بگیرد.

اگرچه برخی نشانه های پیری زودرس پوست را می توان با استفاده از آرایش پنهان کرد، اما افراد بسیاری در پی روش هایی هستند تا آنها را به حداقل رسانده و از رخ دادنشان پیشگیری کنند. افزون بر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و روش های ضد پیری پوست، شما نیازمند بهبود عادات خود نیز هستید زیرا بسیاری از آنها بر سلامت پوست اثر می گذارند.

هرچه زودتر این روند را آغاز کنید، بیشترین اثرگذاری وبهترین نتیجه را برای پیشگیری از ظهور لکه ها، چین و چروک ها و دیگر نواقص پوستی کسب خواهید کرد.

استفاده از محصولات ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از عوامل اصلی ظهور نشانه های پیری زودرس پوست و همچنین بیماری های جدی مانند سرطان پوست است.

استفاده روزانه از محصولات ضد آفتاب به عنوان سدی در برابر پرتوهای مضر خورشید عمل کرده و همچنین از آفتاب سوختگی و خشکی بیش از حد پوست پیشگیری می کند.

استفاده از محصولات ضد آفتاب هم در روزهای آفتابی و هم ابری توصیه می شود زیرا پرتوهای فرابنفش خورشید در هوای ابری نیز می توانند بر پوست تاثیرگذار باشند.

در روزهای بسیار آفتابی، از محصولات ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

مصرف آنتی اکسیدان ها

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها امکان کاهش اثرات منفی رادیکال های آزاد بر سلول های بدن انسان که عامل تسریع پیری هستند را فراهم می کنند.

آنتی اکسیدان ها روند بازسازی پوست را تحریک کرده و به حفظ نرمی و محافظت از آن کمک می کنند.

میوه ها و سبزیجات خام حاوی مقادیر فراوان از آنتی اکسیدان ها هستند. گیاهان و غلات نیز از محتوای آنتی اکسیدان بالا بهره می برند.

نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب به میزان کافی در روز نه تنها عملکرد درست و مناسب اندام های داخلی را تضمین می کند، بلکه برای آبرسانی و اکسیژن‌رسانی به پوست نیز اهمیت دارد. در حقیقت، افرادی که در روز به میزان کافی مایعات مصرف نمی کنند، احتمال بیشتری دارد با کم آبی بدن مواجه شده و این شرایط می تواند در پوست نمایان شود.

روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا آبرسانی مناسب به سلول ها و در نتیجه آن روند مناسب بازسازی انجام شود.

آب خون را سمزدایی می کند و از بروز ضایعات ناشی از سموم پیشگیری می کند.

سمزدایی بدن

اگرچه نوشیدن آب فراوان به تسهیل روند سمزدایی کمک می کند، گاهی اوقات اقدامات دیگری نیز باید برای کمک به عملکرد درست اندام ها صورت بگیرند. تجمع بیش از حد سموم موجب تخریب سلول ها می شود که افزون بر پیری پوست می تواند به بروز آکنه و بیماری های پوستی نیز منجر شود.

تبدیل کردن سمزدایی بدن به یک عادت روزانه چه از طریق مصرف میوه ها و سبزیجات یا مصرف نوشیدنی های سمزدا اهمیت دارد.

افزون بر این، طی دوره سمزدایی باید از مصرف چربی های اشباع، غذاهای فرآوری شده و قند پرهیز کرد.

سیگار نکشیدن

افزون بر نیکوتین، سیگار حاوی ترکیبات سمی بسیاری است که به سلول ها آسیب وارد کرده و روند پیری پوست را تسریع می کنند.

سیگار کشیدن موجب تخریب کلاژن می شود و توانایی بدن برای جذب مواد مغذی را کاهش می دهد.

افراد سیگاری در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های پوستی و همچنین مشکلات جزئی پوست مانند جوش های چرکی قرار دارند.

لایه برداری

استفاده منظم از محصولات لایه بردار، حداقل یک بار در هفته، عادت خوبی برای پیشگیری از پیری زودرس پوست است. این روش به حذف سلول ها و ناخالصی هایی که روی سطح پوست تجمع کرده اند، کمک می کند. لایه برداری پوست از مسدود شدن منافذ پوست نیز پیشگیری می کند.

استفاده از محصولات لایه بردار به پاکسازی منافذ پوست کمک کرده و از بروز دانه های سرسیاه و آکنه پیشگیری می کند.

این محصولات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به بازسازی سلول های پوست کمک می کنند.

همچنین، ـنها گردش خون را تقویت کرده و به واسطه بهبود اکسیژن‌رسانی، به حفظ سلامت بافت ها کمک می کنند.

اگر پوست شما چرب است می توانید سه بار در هفته از لایه بردارها استفاده کنید. در غیر این صورت، استفاده از آنها یک بار در هفته برای پیشگیری از تحریک پوست توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha