استاد تمام علوم روانشناسی گفت: این که از هر چهارنفر یک نفر دچار اختلالی روانی است را نمی‌توان پذیرفت اما باید توجه داشت مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روانی با یکدیگر پیوند خورده‌اند.

پیوند خوردن مشکلات روانی با مشکلات اقتصادی و اجتماعی

سلامت نیوز:استاد تمام علوم روانشناسی گفت: این که از هر چهارنفر یک نفر دچار اختلالی روانی است را نمی‌توان پذیرفت اما باید توجه داشت مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روانی با یکدیگر پیوند خورده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حمید علیزاده استاد تمام رشته علوم روانشناسی  اظهار داشت: جایگاه علم روان شناسی در کشور ما نسبت به سایر کشورها مناسب بوده و در حال رشد هستیم که این روند پیشرفت، گاهی به کندی پیش می‌رود و مانند تمام حوزه‌های دیگر نیازمند تلاش بیشتری است تا بتوانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه ما از بسیاری از کشورهای درحال توسعه جایگاه مناسبتری داریم اما باید توجه داشته باشیم که برای روان‌شناسان ما برای رسیدن به جایگاه بهتر باید بیشتر تلاش کنند.

علیزاده تصریح کرد: این موضوع که از هر چهار نفر ایرانی یک نفر با اختلالات روانی دچار است موضوع دقیقی نیست و برخی از افراد نگاهی که به سلامت دارند نگاه اختلالی نیست و بر اساس برخی از طبقه بندی‌های بین‌المللی نمی‌توان گفت که اگر فردی دچار اضطراب است یا مشکل خلقی دارد الزاما اختلال روانی دارد اما باید توجه داشت مشکلات روانی با مشکلات افتصادی و اجتماعی پیوند خورده است.

عضو هیأت علمی دانشکده روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امروزه بزرگترین مشکل مردم ما دلسردی است و به همین دلیل تاکید می‌کنیم که امید را در جامعه رواج دهیم و مسئولانه رفتار کنیم تا باری از دوش مردم برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری با بیان اینکه 23.4 درصد از بالغین در ایران دچار یک اختلال روانپزشکی طی یک سال گذشته بوده‌اند، گفت: 27.6 درصد این افراد را زنان و 19.4درصد را مردان تشکیل می‌دهند و به عبارتی از هر 4 نفر بالای 15 سال یک نفر دچار اختلال روانپزشکی است.

وی افزود: احتمال وجود یک اختلال در طول عمر از 18 تا 36 درصد متغیر است و شیوع اختلالات روانپزشکی در یک سال در استان‌های مختلف ایران از 12.8 درصد تا 36.3 درصد متغیر بوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha