تخمین زده می شود كه از هر 1000 نفر دچار عقب ماندگی ذهنی است كه البته بیش از 60 درصد این مبتلایان درجات خفیف اختلال را دارند.

سلامت نیوز :تخمین زده می شود كه از هر 1000 نفر دچار عقب ماندگی ذهنی است كه البته بیش از 60 درصد این مبتلایان درجات خفیف اختلال را دارند.
سهیل صالحی روانشناس بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: عقب ماندگی ذهنی یك مشكل نسبتا شایع در دوران كودكی است كه به دلیل نقص هوش، ارتباط و عملكرد اجتماعی فرد مبتلا كاهش می یابد.

 وی با اشاره به اینكه مشكل بیشتر مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی با افزایش سن كاهش می یابد تصریح كرد: در واقع با اقدامات آموزشی و اجتماعی مناسب می توان یك زندگی طبیعی در خارج از بیمارستان را برای این افراد فراهم كرد و كیفیت زندگی انها را ارتقا داد.

 صالحی با بیان اینكه در سال های اخیر با انجام مراقبت های مناسب تعداد مبتلایان به عقب ماندگی زندگی كاهش یافته است تاكید كرد: تخمین زده می شود كه از هر 1000 نفر 4 نفر دچار عقب ماندگی ذهنی است كه البته بیش از 60 درصد این مبتلایان درجات خفیف اختلال را دارند.

این روانشناس بالینی گفت:‌ براساس برخی از امارها عقب ماندگی ذهنی در درجات متوسط به بالا در سنین 15 تا 20 سالگی شیوع بالاتری در مقایسه به دیگر سنین داشته كه این نوع عقب ماندگی ها بیشتر ریشه در دوران ابتدایی تولد كودك دارند.

 وی خاطر نشان كرد: خوشبختانه انجام مراقبت های لازم و آموزش های مناسب به ویژه پیش از ازدواج علاوه بر اینكه تعداد مبتلایان به عقب ماندگی زندگی كاهش یافته همچنین طول عمر این افراد نیز افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha